RaiseCloud: Co to jest i jak to działa?

RaiseCloud: Co to jest i jak to działa?

Zarządzanie wieloma drukarkami 3D nie jest łatwe. Jak zauważyłby każdy, kto prowadzi farmę druku, śledzenie wszystkich maszyn, plików i zadań drukowania może być organizacyjnym koszmarem. To właśnie tutaj z pomocą przychodzi narzędzie do zarządzania drukiem, takie jak RaiseCloud.

RaiseCloud to rozwiązanie producenta drukarek 3D, firmy Raise3D, służące do śledzenia i kontrolowania drukarek 3D z daleka. Chwalona za łatwość obsługi, usługa RaiseCloud pozwala użytkownikom na dostęp do drukarek z dowolnego miejsca na świecie przez Internet, z możliwością sterowania na bieżąco, tak jak w przypadku bezpośredniego kontaktu z drukarką. Wystarczy zalogować się do interfejsu internetowego lub aplikacji (dostępnej zarówno dla systemów iOS, jak i Android), aby uzyskać natychmiastowy dostęp do plików udostępnianych w chmurze, strumieni z kamer internetowych, podsumowań stanu i innych informacji. W najnowszych wersjach RaiseCloud, wiele błędów z wczesnych wersji Beta zostało usuniętych, dzięki czemu przejście między laptopem a telefonem jest niemal bezproblemowe.

Jeśli nie posiadasz drukarki 3D Raise3D, nie martw się, użytkownicy z zewnątrz mogą również korzystać z wtyczki OctoPrint. Po zainstalowaniu wtyczki RaiseCloud OctoPrint na Twoim Raspberry Pi, otrzymujesz darmowy dostęp do RaiseCloud Lite, która zawiera wszystkie podstawowe funkcje RaiseCloud bez żadnych kosztów dla funkcjonalności OctoPrint. (Zauważ, że Raise3D nazywa wtyczkę OctoPrint RaiseOcto, ale OctoPrint nazywa ją RaiseCloud. W związku z tym, w tym artykule będziemy odnosić się do wtyczki OctoPrint jako RaiseOcto. RaiseOcto jest również nadal w fazie testów beta).

Omówimy tu podstawowe funkcje, których można oczekiwać od RaiseCloud: zarządzanie drukarkami, zarządzanie zadaniami drukowania, udostępnianie plików i integracja z programem IdeaMaker. Mamy nadzieję, że dzięki temu dowiesz się więcej o możliwościach tego potężnego narzędzia oraz poznasz dodatkowe zasoby, które pozwolą Ci rozpocząć przygodę z RaiseCloud.

Funkcja #1: Zarządzanie drukarkami

Jedną z największych zalet RaiseCloud jest możliwość zarządzania całymi flotami drukarek 3D. Choć z pewnością można sparować tylko jedną maszynę, wiele narzędzi jest zorientowanych na konfiguracje farm drukarek.

Przykładowo, układ graficzny jest zoptymalizowany pod kątem wysokopoziomowego, szybkiego dostępu do informacji, które są dostarczane za pomocą kafelków (jak pokazano powyżej). Kafelki te skalują się automatycznie w zależności od liczby podłączonych drukarek, a kolorowe etykiety pozwalają odróżnić maszyny zajęte od dostępnych.

Oprócz możliwości przeglądania i filtrowania drukarek według statusu, RaiseCloud zapewnia również dużo dokładniejszą kontrolę poszczególnych ustawień. Powyżej znajduje się przykład pulpitu nawigacyjnego drukarki, gdzie można zobaczyć odczyty na żywo różnych ustawień drukarki podczas pracy maszyny.

Wystarczy szybki rzut oka, aby zidentyfikować załadowany filament, temperaturę maszyny, wydruki oczekujące w kolejce i wiele więcej, wraz z poręcznym strumieniem z kamery internetowej do dokładnego monitorowania. Wiele ustawień drukarki można również edytować bezpośrednio z poziomu interfejsu sieciowego, co daje duże możliwości regulacji na bieżąco. Możesz swobodnie dostosowywać temperatury i prędkości podawania, tak jakbyś bezpośrednio obsługiwał drukarkę!

Funkcja #2: Zarządzanie zadaniami drukowania

Kiedy już uporządkujesz swoje drukarki, RaiseCloud może również pomóc Ci w zarządzaniu zadaniami drukowania, które muszą być wykonane.

Podczas rozpoczynania drukowania, RaiseCloud daje Ci możliwość wyboru spośród wszystkich dostępnych drukarek, wskazując ich statusy i specyfikacje (jak pokazano powyżej). Od tego momentu wydruki są dodawane do odpowiednich kolejek drukarek, które znajdują się w pulpitach nawigacyjnych drukarek (pokazanych wcześniej).

W tych samych pulpitach znajdują się również opcje automatycznego lub ręcznego przechodzenia między kolejkami oraz ustawienia powiadomień o zakończeniu każdego zadania.

Kiedy pracujesz z wieloma członkami zespołu, RaiseCloud może również pomóc Ci uporządkować zadania przed wysłaniem ich do drukarni.

W zakładce „Zadania” znajdziesz filtry i opcje etykietowania, które posortują wydruki według priorytetu i gotowości, wraz z opcją wstrzymania niektórych z nich do przeglądu. Filtry te zapewniają dodatkowy punkt usprawnienia dla przychodzących zadań, gwarantując, że właściwe zadania zostaną wysłane we właściwym czasie.

Jeśli interesują Cię statystyki drukowania Twojego zespołu, RaiseCloud pozwala nawet na generowanie raportów dotyczących historii zadań.

Funkcja #3: Przechowywanie i udostępnianie plików

Podobnie jak Google Drive czy OneDrive, RaiseCloud posiada możliwość przechowywania plików. W zakładce „Pliki” znajdziesz miejsce do przechowywania prywatnych i współdzielonych plików w różnych formatach, od dokumentów PDF po skrypty G-code. Osobne miejsce jest przeznaczone na profile cięcia, które mogą być udostępniane i pobierane, aby wszyscy członkowie zespołu mieli te same informacje. Przesyłanie plików jest dość elastyczne, z możliwością wyboru przesyłania na komputer i do chmury.

Po przesłaniu plików, dodatkowe narzędzia są dostępne dla tych, którym pliki są udostępniane.

Pliki G-code, na przykład, mogą być edytowane bezpośrednio z edytora tekstowego RaiseCloud przed wydrukowaniem. Pliki siatek (takie jak STL) mają tę zaletę, że RaiseCloud posiada wbudowany slicer (pokazany powyżej). Zamiast korzystać z zewnętrznego slicera, możesz pobrać przesłany plik, wstępnie go przetworzyć za pomocą zapisanego profilu i przypisać go do odpowiedniej drukarki – wszystko to z poziomu przeglądarki lub telefonu!

Funkcja #4: Integracja z programem IdeaMaker

Poza zdalną obsługą drukarek 3D i chmury RaiseCloud oferuje również potężne oprogramowanie do cięcia – IdeaMaker. Jeśli jesteś użytkownikiem IdeaMakera, RaiseCloud oferuje Ci dodatkowy poziom usprawnień, ponieważ pliki mogą być przesyłane bezpośrednio do i z slicera.

W programie IdeaMaker, logując się do konta Raise3D, możesz przesłać pocięte wydruki bezpośrednio do RaiseCloud (jak pokazano powyżej). Alternatywnie, jeśli pracujesz z plikami przechowywanymi w RaiseCloud, masz możliwość otwarcia ich bezpośrednio w aplikacji desktopowej IdeaMaker.

Korzystając z integracji z IdeaMaker, poszczególni członkowie zespołu mogą przetwarzać pliki według potrzeb ze swoich komputerów, zanim prześlą je do RaiseCloud w celu uporządkowania i nadania priorytetów. Choć nie jest to z pewnością funkcja decydująca o wszystkim, ten poziom usprawnienia jest miłym akcentem dla użytkowników IdeaMakera.

Przemyślenia końcowe

Jeśli uważasz, że Ty lub Twój zespół może skorzystać z tego darmowego i potężnego narzędzia, zebraliśmy kilka materiałów, które pomogą Ci zacząć.

Jeśli pracujesz z drukarkami Raise3D, Twoje maszyny są bezpośrednio kompatybilne z RaiseCloud. Aby rozpocząć, postępuj zgodnie z instrukcją Raise3D, aby podłączyć swoją pierwszą drukarkę, co otworzy Ci dostęp do wszystkich wyżej wymienionych funkcji.

Jeśli używasz drukarek innych firm, pierwszym krokiem jest skonfigurowanie OctoPrint na wszystkich z nich.

Następnie należy zainstalować RaiseOcto, niestandardową wtyczkę Raise3D do OctoPrint; można ją znaleźć w menedżerze wtyczek OctoPrint pod „RaiseCloud”. Po instalacji, postępuj zgodnie z instrukcją parowania Raise3D.

W ten sposób jesteś gotowy do pracy! Pomimo tego, że omówiliśmy wszystkie możliwości RaiseCloud, ledwie udało nam się zarysować powierzchnię jego możliwości. Aby w pełni wykorzystać możliwości RaiseCloud, zapoznaj się z pełnym podręcznikiem Raise3D.

Miłego drukowania!

Żródło: https://all3dp.com