Czy istnieje sposób, aby matematyka stała się zabawą? Andreas Kaiser wierzy, że łamigłówki drukowane w 3D są drogą naprzód, zwłaszcza jeśli uczniowie mogą tworzyć własne.
Andreas Kaiser zawsze interesował się łamigłówkami. Jednak prawdziwe zastosowanie dla nich znalazł ucząc matematyki w szkole średniej.
We wpisie na blogu Ultimakera napisał: “Każdy z moich ponad 100 uczniów oblał ostatnią klasę matematyki, a większość z nich nigdy w życiu nie zaliczyła żadnej klasy matematycznej. Byli przekonani, że zawsze będą nienawidzić matematyki, a ja zaczynałem im wierzyć.”
Jednak pewnego dnia postanowił przynieść swoje łamigłówki. Wtedy, jak mówi, wszystko się zmieniło. Każdy uczeń był zainteresowany i wspólnie pracowali nad rozwiązaniem zagadek.
Kaiser niedawno zachęcił jego studentów inżynierii do drukowania 3D ich własne puzzle. Wyniki były imponujące.
Studenci bawią się w “ucieczkę z pokoju” za pomocą drukowanych w 3D puzzli
Kaiser poprosił swoich studentów, aby wybrali jedną z jego łamigłówek do powielenia. Studenci następnie stworzyli rysunki ręcznie i użyli suwmiarki do zmierzenia części.
Do modelowania części użyli programu Autodesk Inventor. Następnie studenci stworzyli plik montażowy, aby upewnić się, że wszystko będzie do siebie pasować, zanim rozpoczną drukowanie 3D.
Zamiast po prostu odtwarzać łamigłówki, uczniowie modyfikowali projekty i tworzyli własne pomysły. Jeden z zespołów stworzył nawet Cryptex, pudełko z łamigłówkami z Kodu Da Vinci Dana Browna.
Kaiser dodaje jednak, że zabrakło im czasu, zanim wydrukowali wszystkie modele. Ale to nie koniec dla jego łamigłówek. Dodaje, że nawiązał współpracę z dwoma nauczycielami matematyki. Mają nadzieję, że studenci matematyki i inżynierii połączą siły, aby stworzyć projekt “ucieczki z pokoju”.
Polega to na tym, że studenci inżynierii tworzą puzzle 3D, które zawierają tajne kody zaprojektowane przez studentów matematyki. Każdy kod ujawnia wskazówkę potrzebną do ucieczki z pokoju… Kto powiedział, że matematyka nie może być zabawna?
Żródło: https://all3dp.com