Producent samochodów Audi wykorzystał technologię druku 3D Grupy Volkswagen do stworzenia modelu w połowie skali swojego samochodu sportowego Auto Union Typ C Grand Prix z 1936 roku.
Maleńka replika Typu C, w której ledwo mieści się pełnowymiarowa osoba dorosła, ma zademonstrować potencjał technologii druku z metalu w produkcji złożonych elementów.
Wszystkie metalowe części Srebrnej Strzały modelu Auto Union Typ C zostały wydrukowane w procesie selektywnego spiekania laserowego (SLS), w którym warstwa po warstwie proszek metaliczny jest spiekany aż do uzyskania gotowego elementu.
Ziarna tego proszku mają wielkość zaledwie od 15 do 40 tysięcznych milimetra, czyli mniej więcej połowę średnicy ludzkiego włosa.
Audi jest podekscytowane drukiem 3D
Szef działu produkcji narzędzi w Grupie Volkswagen, prof. dr Hubert Waltl, mówi, że ostatecznym celem firmy jest wykorzystanie drukarek 3D do metalu w procesie produkcji seryjnej:
“W Audi Toolmaking i w Grupie Volkswagen posuwamy się naprzód z nowymi technologiami produkcji. Wspólnie z partnerami w dziedzinie badań stale badamy granice nowych procesów. Jednym z naszych celów jest zastosowanie drukarek do metalu w produkcji seryjnej.”
Branże takie jak motoryzacyjna czy lotnicza coraz bardziej interesują się technikami druku 3D z metalu. Proces taki jak spiekanie laserowe pozwala na tworzenie skomplikowanych elementów z aluminium i stali, których produkcja tradycyjnymi metodami jest niemożliwa.
Elementy drukowane tą techniką są także gęstsze niż te wykonane metodą odlewania ciśnieniowego lub formowania na gorąco. Obecnie maszyny SLS firmy są w stanie tworzyć kształty i obiekty o długości do 240 mm (9,45 cala) i wysokości do 200 mm (7,87 cala).
Jeśli śledzicie nagłówki gazet, to nie tylko Audi chętnie wykorzystuje elementy drukowane w 3D w swoich samochodach. Local Motors planuje wyprodukować samochód, który w około 75% będzie wykonany w technologii druku 3D.
Żródło: https://all3dp.com