W miarę jak druk 3D staje się coraz bardziej dostępny w klasach, pozwala nauczycielom wdrażać bardziej angażujące podejścia do nauczania dwujęzycznego.
Javier Montiel jest myślącym przyszłościowo nauczycielem, który rozwiązuje stare problemy za pomocą nowych technologii; używa drukarek 3D LulzBot, aby pomóc swoim uczniom w nauce podstawowych pojęć z zakresu fonetyki.
Montiel uczy dwujęzycznego nauczania w Szkole Podstawowej Velasco, znajdującej się w Dystrykcie Niezależnych Szkół Brazosport w Greater Houston. Jego drukowane w 3D modele sylab języka hiszpańskiego są skuteczną i innowacyjną pomocą w nauce.
Wyjaśnia moment, w którym pojawiła się inspiracja:
„Po głębokim zastanowieniu się, jakie byłoby najlepsze podejście do pisania i operowania sylabami przez uczniów, moją pierwszą myślą było pocięcie i zalaminowanie nieporęcznych kartek. Wtedy podniosłem głowę i zobaczyłem szkolną drukarkę 3D LulzBot Mini. W mgnieniu oka zobaczyłem, że sylaby są drukowane, a moi uczniowie dotykają, manipulują, przeciągają i upuszczają całe sylaby, tworząc z nich słowa.”
Sylaby zostały zaprojektowane z zachowaniem odstępów między literami, dzięki czemu można je łatwo rozróżnić. Po zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu uczniowie Montiela mogli lepiej zrozumieć, jak działają sylaby. Na przykład, że samogłoska musi występować po spółgłosce.
Dwujęzyczna nauka to pestka dzięki sylabom drukowanym w 3D
Montiel kontynuuje:
„Na początku projektu uczniowie używali technologii Text to Speech, aby sprawdzić, czy są w stanie utworzyć poprawne słowa z sylab drukowanych w 3D, stosując podejście konstrukcjonistyczne. Po zakończeniu fazy syntezy mowy uczniowie tworzyli słowa, wykorzystując pamięć roboczą, aby utworzyć słowa na macie roboczej.”
Istnieją dwie wersje tej maty. Pierwsza z nich to wersja papierowa. Pozwala ona uczniom umieścić wydrukowane w 3D sylaby wokół ramy i tworzyć słowa poprzez przeciąganie i upuszczanie sylab na środek maty. Następnie papierowe maty stały się inspiracją do stworzenia elektronicznej wersji. Umożliwia on uczniom używanie palca do przeciągania i upuszczania wielu powtarzających się sylab.
Montiel wykorzystał szkolne drukarki 3D, tworząc prototypy sylab. Modele te mają kółka, które można nawlec na sznurowadło i stworzyć naszyjnik. Pomaga to uczniom w dwujęzycznej nauce, nawet jeśli w ciągu dnia biorą udział w innych zajęciach.
W miarę jak druk 3D staje się coraz bardziej dostępny w środowisku szkolnym, pozwala on nauczycielom spoza tradycyjnych przedmiotów STEM na odkrywanie nowych technik i podejść.
„Druk 3D to świetny sposób na urzeczywistnienie potrzeb i możliwości takich pedagogów jak ja, ponieważ pozwala nam tworzyć własnymi rękami nasze marzenia i pomysły z tworzyw sztucznych” – mówi Montiel.