Unidentified Fabulous Objects” to najnowszy i najbardziej udany zestaw kreacji od Pussykrew, duetu artystów z Berlina, który z powodzeniem włączył druk 3D do swojej twórczości. Zestaw został zbudowany przy użyciu popularnego Ultimakera 2 i dużej ilości wyobraźni. Artyści użyli błyszczących filamentów w różnych kolorach, aby uzyskać “kleksy” i abstrakcyjne formy, z których wyłaniają się ludzkie twarze, zdające się pochodzić z wnętrza tych mas.
Aby efekt był wystarczająco realistyczny, dzieła sztuki są drukowane przy niskich prędkościach, z wykorzystaniem najwyższej możliwej rozdzielczości Ultimakera i z dużym naciskiem na wykończenie powierzchni. Niektóre z nich są nawet malowane błyszczącą farbą w sprayu, aby jeszcze bardziej rzucać się w oczy. Większość głów wygląda czysto, podczas gdy inne stosują podejście oparte na kapaniu materiału, co daje bardziej abstrakcyjny i upłynniający styl wraz z głębszą symboliką artystyczną.
Druk 3D nową wizją artystyczną
Drukarki 3D stale zyskują na popularności jako idealna metoda przekazywania kreatywnej wizji artysty, pozwalając rzeźbiarzom, którzy wcześniej byli ograniczeni tradycyjnymi technikami i materiałami, na swobodną ekspresję poprzez dowolną formę. Pussykrew są jednymi z najbardziej aktywnych i rozpoznawalnych artystów w tej dziedzinie.
Pomimo, że używane Ultimakery podczas tworzenia utrzymywane są na ustawieniach low speed/high res, dzieła sztuki wymagają od 16 do 48 godzin na ukończenie, co jest znacznie szybszym czasem w porównaniu z rzeźbieniem za pomocą konwencjonalnych środków i procesów.
Materializowanie symulacji
Tym, co moim zdaniem najbardziej urzeka w zestawie UFO jest zadziwiające wykończenie, które sprawia, że wszystkie obiekty wyglądają jakby były wykonane z jedwabiu. Jest to oczywiście efekt dość długich eksperymentów i prób, o czym świadczy wygląd najwcześniejszych tworów Pussykrew, które przypominają “kleksy” o nieco mniej dopracowanych krawędziach.
Jednym ze sposobów tworzenia rzeźb przez duet jest najpierw zbudowanie dokładnego modelu 3D głowy, a następnie zastosowanie trójwymiarowej symulacji kolizji (symulacja tego, co stałoby się, gdyby głowa została upuszczona na podłogę), aby nadać jej ostateczny wygląd. Topniejące głowy, z drugiej strony, powstają dzięki innej technice, która polega na dodatkowych zewnętrznych warstwach cieczy płynących na wierzchu głowy. To również jest osiągane poprzez intensywne symulacje komputerowe.
Materiały i narzędzia wykorzystywane przez Pussykrew to m.in. szeroka gama filamentów colorFabb, dwie drukarki 3D Ultimaker 2, dwa komputery i mnóstwo drobnych narzędzi do polerowania i klejenia. Nie brzmi to zupełnie jak zestaw rzeźbiarza i świadczy o tym, jak diametralnie zmieniły się rzeczy również dla sztuki, w ciągu zaledwie kilku lat. Pozwala mi to również przypuszczać, że kursy podstaw druku 3D – podobnie jak każdego innego kreatywnego narzędzia – będą w niedalekiej przyszłości nieodzowną częścią programów nauczania w szkołach artystycznych.
Żródło: https://all3dp.com