Za kulisami Funko, gdzie druk 3D odgrywa ważną rolę

Za kulisami Funko, gdzie druk 3D odgrywa ważną rolę

Śledząc jedną serię od pomysłu do zakończenia, dowiesz się, jak przy użyciu modelowania 3D i druku 3D powstają figurki winylowe z serii Funko POP! To z pewnością prawdziwa saga.

Zabawki Funko POP! sprawiły, że kultura popularna stała się poważnym biznesem. Amerykańska firma produkuje licencjonowane winylowe figurki i bobble-heads, które cieszą się ogromną popularnością. Najnowszy zestaw oparty jest na przebojowej serii komiksowej Saga autorstwa Briana K. Vaughna i Fiony Staples.

Pisząc dla GeekWire, dziennikarz Daniel Rasmus odwiedził nową siedzibę Funko w Everett w stanie Waszyngton. Przeprowadził tam wywiady z kluczowymi pracownikami na temat procesu projektowania ich świetnie sprzedających się figurek. Oczywiście dużą rolę odgrywa modelowanie 3D i druk 3D.

Gdy pomysł zostanie uzgodniony, jednym z najwcześniejszych etapów jest zatwierdzenie koncepcji. Funko i licencjodawcy współpracują, aby zatwierdzić wygląd prototypu figurki, który ma być wykorzystany w ostatecznej wersji winylowej. Następnie projektanci uwzględniają opinie w późniejszych poprawkach rzeźby.

Doświadczeni rzeźbiarze cyfrowi korzystają z programu ZBrush firmy Pixologic, aby stworzyć ostateczny projekt do szybkiego prototypowania. Wykonanie szczegółowej rzeźby może zająć artyście od jednego do półtora dnia.

W celu stworzenia pierwszego prototypu firma Funko wysyła plik ZBrush w formacie ZTL do swoich partnerów produkcyjnych w Chinach i Wietnamie. Na podstawie tego pliku drukują oni prototyp w 3D.

Na etapie zatwierdzania figurek wysyłane są szczegółowe obrazy cyfrowe, aby upewnić się, że prototypy są zgodne z projektem. W szczególnych przypadkach, takich jak nowe modele, producenci wysyłają figurki do Funko w celu ich sprawdzenia.

Saga o tworzeniu figurek Funko POP! Figurki

Zespół Funko na ogół zatwierdza ostateczne rzeźby do produkcji. Wyjątkiem od tego etapu jest partner, na przykład duże studio, w przypadku którego Funko może wykonać prototyp na miejscu i poświęcić czas na omówienie projektów z połączonymi zespołami podczas fizycznego spotkania. W pozostałych przypadkach proces jest całkowicie wirtualny, a czas realizacji jest bardzo krótki.

Następnie partner produkcyjny przekształca ostateczny projekt w programie ZBrush w formę produkcyjną, wykorzystując jako podstawę wydruk 3D. Ostateczna wersja niepomalowanej figurki wymaga następnie ostatecznego zatwierdzenia.

W międzyczasie przygotowywane są takie elementy, jak opakowanie i druk. Funko potrzebuje około 30 do 45 dni, aby zebrać od licencjodawcy wszystkie elementy brandingowe potrzebne do opakowania.

Ogólnie rzecz biorąc, linia produkcyjna wydaje się działać jak dobrze naoliwiona maszyna, mimo że obejmuje kilka kontynentów i stref czasowych. A kiedy wybiera się kolejny temat do serii, nic nie jest zbyt tajemnicze dla popkulturowego juggernauta Funko. A może jednak?

Żródło: https://all3dp.com