Uczniowie szóstej klasy wykorzystali modelowanie 3D i druk 3D do stworzenia ruchomej czcionki dla XIX-wiecznej prasy drukarskiej Chandler & Price, znajdującej się w ich szkole.
Ian Klapper jest nauczycielem stosującym ciekawe metody. Dał swoim szóstoklasistom szansę na wykorzystanie druku 3D do stworzenia ruchomej czcionki do szkolnej, staroświeckiej prasy drukarskiej.
Uczniowie byli już zaznajomieni z nowoczesnymi technologiami i używali nawet programu Adobe Illustrator do projektowania wierszy do szkolnego magazynu literackiego. Klapper mówi: “W przeszłości eksportowaliśmy pliki do biura usług, które tworzyło płyty drukarskie dla pras. Cały projekt trwał zwykle kilka tygodni.”
Zamiast tego, postanowił przyspieszyć ten proces poprzez wykorzystanie druku 3D. Klapper, wraz z dwoma innymi nauczycielami i asystentem drukarskim, zaczął realizować ten projekt prasy. Szkoła wypożyczyła również drukarkę Ultimaker 2+.
Projekt “Prasa drukarska w akcji
W tym projekcie uczniowie dowiedzieli się o typografii i mieli za zadanie zdecydować, który krój pisma będzie najlepiej pasował do ich ruchomej czcionki.
Poznali również darmowe programy do modelowania online, Tinkercad oraz Adobe Illustrator. Po wybraniu najlepszych projektów, studenci wydrukowali czcionki. Użyli zarówno drukarki Ultimaker, jak i MakerBot 3D, aby sprawdzić, jak dobrze działają.
Jednak Klapper i jego studenci potrzebowali wielu iteracji, aby uzyskać właściwą wysokość druku. Po dopracowaniu tego, byli gotowi do drukowania, ale ponownie napotkali kilka problemów. Klapper wyjaśnia: “Dzieci i ja ostatecznie zdecydowaliśmy, że najlepsze rezultaty przyniosło wydrukowanie czcionki za jednym razem”.
Ogólnie rzecz biorąc, projekt ten okazał się ogromnym sukcesem. “Rozwinięto wiele umiejętności, zarówno wirtualnych, jak i praktycznych. Uczniowie poznali podstawy typografii, projektowania 3D, druku 3D oraz dowiedzieli się, jak korzystać z XIX-wiecznej prasy drukarskiej.” kontynuuje Klapper: “Ruchoma czcionka stworzona w ramach tego projektu będzie w użyciu, pozostawiając spuściznę na długie lata w naszej szkole”.
Ten projekt dowodzi, że łączenie starych technologii z nowymi, może przynieść ekscytujące rezultaty.
Żródło: https://all3dp.com