Ubisoft tworzy drukowaną w 3D naturalnej wielkości replikę sarkofagu Tutenchamona, którą można wykorzystać do gry w “Assassin’s Creed: Origins”.
W miarę jak druk 3D toruje sobie drogę do głównego nurtu, technologia ta coraz bardziej przenika się ze światem gier. Od drukowanych w 3D rekwizytów do akcesoriów do konsoli.
Znany wydawca gier wideo, Ubisoft, przenosi to na kolejny poziom, drukując w 3D naturalnej wielkości replikę słynnego sarkofagu Tutenchamona,
Główny bohater będzie przemierza starożytny Egipt, co czyni ten sarkofag wydrukowany w 3D idealnym rekwizytem dla fanów serii. Współpracując z konsultantami ds. druku 3D z Hobs Studio w Londynie, zespół wykorzystał zdjęcia z gry do stworzenia obrazu sarkofagu.
Następnie wyprodukowali główny korpus z drewna za pomocą frezowania CNC, a później dodali najdrobniejsze szczegóły za pomocą technologii druku 3D SLA.
“Jako wydawca, który jest w centrum najnowszych osiągnięć technologicznych w branży gier wideo, chcieliśmy zaprezentować kolejną innowacyjną technologię, obok jednego z najpotężniejszych obrazów związanych ze starożytnym Egiptem – naszej nowej scenerii w grze Assassin’s Creed Origins.
Efektem końcowym jest oszałamiająca replika Sarkofagu, która jednocześnie dodaje zabawny, gamingowy twist do słynnego projektu” – mówi Tom Goldberger, Senior PR Manager w Ubisoft.
Za pomocą wysokowydajnej drukarki SLA, zespół projektantów stworzył części na bazie żywicy, które zostały połączone z drewnianym korpusem Sarkofagu. Ostateczne szlify zostały nałożone przez artystę, który studiował projekt złotej trumny Tutenchamona, tworząc prawie idealną replikę.
Artysta zadbał o to, by obok starożytnych symboli wstawić współczesne hieroglify, w tym loga w egipskim stylu dla Ubisoft, Xbox One i Assassin’s Creed: Origins.
Następnie zamontowali ikoniczny artefakt wydrukowany w 3D wraz z ekranem telewizyjnym i konsolą Xbox One X, przekształcając Sarkofag w jedyną w swoim rodzaju szafkę do gier.
“Proces łączenia wielu różnych technologii to nie lada wyczyn, ale ściśle współpracowaliśmy z Ubisoftem, aby każda część procesu opowiadała jakąś historię i łączyła stare z nowym, tworząc coś wspaniałego”, powiedział Bryan Mulholland, konsultant techniczny w Hobs Studio.
Żródło: https://all3dp.com