Produkcja przyrostowa pomoże zespołowi GB sięgnąć po złoto na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio 2020 .
Producent metalowych drukarek 3D, Renishaw , pomógł Lotus Engineering , oddziałowi konsultacyjnemu brytyjskiej firmy motoryzacyjnej Lotus oraz firmie inżynieryjnej Hope Technology, w zaprojektowaniu nowego roweru szynowego dla zespołu kolarskiego w Wielkiej Brytanii. Korzystając z projektantów systemu RenAM 500M prototypowano i produkowano części końcowe do roweru o nazwie HB.T. Pomógł zapewnić lepszą wydajność gąsienic dzięki lekkim częściom i innowacyjnemu projektowi.
Tony Purnell, szef ds. Technologii w brytyjskim zespole kolarskim, skomentował: „To wymarzony zespół inżynierów – Hope Technology zapewnia wysokie standardy produkcji, a Lotus Engineering słynie z lekkiej konstrukcji i wyjątkowej wydajności aerodynamicznej”.
„OBAJ BYLI WSPIERANI I OTRZYMYWALI DORADZTWO ZE STRONY EKSPERTÓW W DZIEDZINIE WYTWARZANIA PRZYROSTOWEGO, RENISHAW, KTÓRZY ZAPEWNILI, ŻE LOTUS I HOPE MAJĄ DOSTĘP DO NAJNOWOCZEŚNIEJSZEGO I NAJSZYBSZEGO PROCESU PRZETWARZANIA, OD PROJEKTU DO UŻYTECZNYCH ELEMENTÓW.”
Innowacyjna konstrukcja roweru osiągnięta dzięki metalowemu AM
Projekt roweru był obsługiwany przez Purnell, obok Lotus Engineering i Hope Technology. Zawiera wiele charakterystycznych elementów, w tym szerokie wsporniki siedzeń i unikalną kierownicę.
Współpracując z Renishaw na etapie projektowania cyklu, inżynierowie początkowo drukowali prototypy 3D plastikowych części HB.T, aby pomóc określić dopasowanie i formę. Następnie zespół przystąpił do drukowania w 3D kilku metalowych iteracji elementów roweru za pomocą systemu produkcji dodatków do spawania laserowego RenAMaw 500M firmy Renishaw.
Po połączeniu części na głównej platformie cyklu, umieszczono ją w tunelu aerodynamicznym w celu przeprowadzenia kolejnych testów. Pomogło to ocenić jego wydajność, aby zapewnić maksymalną wydajność przy minimalnej wadze.
Ostateczna wersja roweru została następnie wyprodukowana z włókna węglowego. Aby przyspieszyć czas realizacji, firma Renishaw 3D wydrukowała oprzyrządowanie do tworzenia części z włókna węglowego motocykla, co okazało się szybszą metodą niż tradycyjna produkcja. Szybszy czas realizacji pozwolił na zakończenie dalszych testów w tunelu aerodynamicznym na końcowej iteracji włókna węglowego w rowerze.
Firma Hope Technology, która ma duże doświadczenie w projektowaniu, produkcji i testowaniu innowacyjnych komponentów do rowerów, stworzyła ramę cyklu HB.T. Firma Lotus Engineering, z pomocą Hope Technology, opracowała projekt przedniego widelca i kierownicy. Rezultatem jest innowacyjny rower gąsienicowy, który zespół GB jest przekonany, że może pomóc mu osiągnąć sukces w Tokio następnego lata: „Opracowanie nowego roweru gąsienicowego odzwierciedla nasze dążenie do bycia światowym liderem w dziedzinie innowacji i aerodynamiki, i było imponującym wysiłkiem we współpracy wraz z naszymi partnerami, aby stworzyć wspierany badaniami i odważnie innowacyjny rower gąsienicowy do użytku na igrzyskach olimpijskich ”- dodał Stephen Park OBE, dyrektor ds. wydajności zespołu kolarskiego w Wielkiej Brytanii.
Motocykl zadebiutował już w zawodach z drużyną kolarską Wielkiej Brytanii na Velodromie Mińsk-Arena na Białorusi (1-3 listopada 2019 r.), Aby zapewnić kwalifikację do Igrzysk Olimpijskich 2020, zgodnie z nowymi przepisami określonymi przez Union Cycliste Internationale (UCI ). Fani z Wielkiej Brytanii będą mogli ponownie złapać nowy rower w Sir Chris Hoy Velodrome , Glasgow, w dniach 8-10 listopada.
Druk 3D w profesjonalnym rowerze
Ustanowiona jako podstawowa technologia dla motocykli konsumenckich , wytwarzanie przyrostowe jest również stosowane od etapu projektowania do etapów produkcji w profesjonalnych rowerach. Oprócz nadchodzących igrzysk olimpijskich w Tokio 2020, druk 3D pojawił się także podczas kolarskich wydarzeń podczas Igrzysk Rio 2016 dla Francuskiej Federacji Kolarskiej . We współpracy z Erpro & Sprint i S2A siedmiu francuskich sportowców miało niestandardowe kierownice z nadrukiem 3D .
W innych powiązanych wiadomościach Gamux , zespół Worldcup na rowerach górskich, niedawno wydał własną gamę produktów rowerowych z wydrukami 3D. Wykorzystując wysiłki swojego profesjonalnego zespołu wyścigowego w ekstremalnych warunkach turniejów kolarskich zjazdowych do testowania części, w tym elementów dystansowych i uchwytów Garmin, są dostępne w sprzedaży w sklepie internetowym w celu rozszerzenia linii produktów o dalsze zaawansowane testy podczas trwających testów Sezon 2019.
Zdjęcie za pośrednictwem Hope / Lotus British Cycling.
Źródło: https://3dprintingindustry.com