Rich Lehrer nie jest przeciętnym nauczycielem. W rzeczywistości, niedawno zdobył nagrodę Infy Maker Award i został nazwany Cyfrowym Innowatorem PBS.
Praca Lehrera z drukiem 3D rozpoczęła się w 2013 roku. Pracował z uczniami 8 klasy w Brookwood School w Manchester-by-the-Sea, Massachusetts, aby zaprojektować i wydrukować w 3D protezę ręki dla swojego syna, Maxa.
Max urodził się z symbrachydaktylią, która uniemożliwiła uformowanie się palców jego prawej dłoni. Lehrer i jego studenci spędzili jednak rok na opracowaniu protezy, dzięki której trzyletni Max po raz pierwszy w życiu mógł podnosić przedmioty za pomocą dłoni.

Lehrer wyjaśnia, jak to chwytające za serce i silne doświadczenie wpłynęło na jego karierę. Od tego czasu pracuje z drukiem 3D i projektowaniem, pomagając studentom dowiedzieć się, jak mogą pomóc innym. W wywiadzie dla Ultimakera mówi:
„Oprócz tego, że był transformującym doświadczeniem dla wszystkich zaangażowanych, ten projekt ustawił nas na drodze innowacyjnego projektowania i tworzenia, które przyniosło korzyści naszym uczniom na niezliczone sposoby, co obecnie przejawia się w wielu programach w naszej szkole…”.
Od tamtego czasu Lehrer kontynuuje świetną pracę w nauczaniu umiejętności projektowych. W ramach ostatniego projektu uczniowie pracowali z seniorami z Harborlight House w Beverly.
Nauczanie współpracy i empatii w szkole Brookwood poprzez druk 3D:
Pomysł pracy z innymi w społeczności narodził się, gdy koleżanka, Annie Johnson, zadała ważne pytanie:
„Dlaczego nie poszukamy miejsc poza naszą szkołą, gdzie moglibyśmy skłonić grupy do zgłaszania problemów do rozwiązania poprzez proces projektowania?”.
Lehrer i Johnson rozwinęli ten pomysł i zintegrowali go jako część corocznego szkolnego kursu Steep Week. Jeden z takich kursów obejmował małą grupę szóstoklasistów pracujących nad klasą D-Zign Girlz.

D-Zign Girlz udały się do Harborlight House i pracowały z małą grupą seniorów. Grupa pracowała nad problemami, z którymi borykają się seniorzy i starała się znaleźć rozwiązania. Użyły Play-Doh lub kartonu, zanim przeszły do projektowania i drukowania 3D przedmiotów, takich jak uchwyty na bajgle do bezpiecznego krojenia i łatwy do podniesienia marker do bingo.
Po sukcesie tego projektu, Lehrer i Johnson zdecydowali się rozwinąć D-Zign Kidz. W projekt zaangażowana była cała szósta klasa.
Jednak Lehrer nie poprzestał na tym i nadal daje uczniom szansę na rozwiązywanie codziennych problemów. Aby to zrobić, stworzył Bank Problemów, dzięki któremu nauczyciele i uczniowie mogą prosić o pomoc mistrzów druku 3D. Lehrer dodaje:
„Czy nie byłoby fajnie, gdyby każda pojedyncza osoba była upoważniona do rozwiązania swojego konkretnego problemu i była w stanie ekstrapolować z tego i współpracować z ludźmi i rozwiązywać inne problemy?”.

Żródło: https://all3dp.com