Skanowanie 3D w celu stworzenia bezpieczniejszych kasków NFL

Skanowanie 3D w celu stworzenia bezpieczniejszych kasków NFL

Firma Riddell, zajmująca się produkcją sprzętu sportowego, wyznacza nowe standardy bezpieczeństwa w NFL dzięki dopasowanym do graczy kaskom.

Jeśli jesteś fanem futbolu amerykańskiego, na pewno słyszałeś o firmie Riddell.

Ale dla wszystkich sprzęt bezpieczeństwa i zbroja noszona przez graczy, mogłyby być bezpieczniejsze. Zwłaszcza w świetle ostatnich kontrowersji dotyczących urazów głowy i zdrowia psychicznego.

Chcąc w jakiś sposób pomóc w tej sytuacji, Riddell wykorzystuje skanowanie 3D do ulepszania swoich kasków. Nowe nakrycie głowy nosi trafną nazwę Precision Fit.

Wykorzystanie skanowania 3D oferuje możliwość dokładniejszego dopasowania, dzięki zebraniu dokładnych pomiarów głowy. Dane te są wykorzystywane do tworzenia dokładnych „materiałów zarządzających energią” do wyłożenia kasku.

Jak Riddell wykorzystuje skanowanie 3D do tworzenia kasków

Aby opracować nakrycie głowy, firma najpierw wykonuje 360-stopniowy skan zawodnika noszącego kask demonstracyjny. Używają do tego skanera 3D i autorskiego oprogramowania działającego na tablecie Surface.

Następnie, kolejny skan rejestruje dokładny kształt głowy gracza. Całe skanowanie demo zajmuje tylko pięć minut. Po tym procesie inżynierowie używają oprogramowania CAD, aby stworzyć indywidualny szablon zawodnika. Na jego podstawie Riddell wycina osiem niestandardowych wyściółek kasku z materiału zarządzającego energią.

Thad Ide, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju produktów w firmie Riddell, wyjaśnia, że materiał ten ma „wiele gęstości dostosowanych do działania w sposób, w jaki chcemy, aby działał”. Oprócz tego, może on „rosnąć”, aby idealnie dopasować się do głowy zawodnika.

Obecnie Riddell nie ujawnił kosztu kasków. Wyjaśniają jednak, że drużyny będą mogły kupować kaski hurtowo.

Ide wyjaśnił dla Mashable:

„Skalowalność i przystępność są dla nas ważne na tej platformie”, powiedział. „Toczymy go dla dużych uczelni i profesjonalnych drużyn, ale jak skalujemy to widzę, że staje się to przystępną opcją dla szkół średnich, gimnazjów, programów młodzieżowych – to wszystko są rzeczy, nad którymi pracujemy”.

Po czteroletnim procesie rozwoju obejmującym testy beta na poziomie college’u, kaski są gotowe do wprowadzenia na rynek.

Żródło: https://all3dp.com