Samochody wyścigowe – ponad 100 wydrukowanych części.
TŁO
Formula Student, to liga wyścigowa, która przesuwa granice zespołów wolontariuszy w stronę ekstremalnych wyczynów inżynieryjnych. Zespoły z uniwersytetów z całego świata projektują i budują elektryczne samochody wyścigowe z napędem na wszystkie koła wykonane z włókna węglowego, aby rywalizować w szeregu wyzwań.
MunicHMotorsport, z siedzibą w Hochschule w Monachium, podzielił się, w jaki sposób produkcja addytywna przy użyciu Sinterit Lisa PRO umożliwiła im przekroczenie tradycyjnych ograniczeń inżynieryjnych.
PROBLEM
Zespół jest podzielony na podgrupy, które odpowiadają za różne aspekty samochodu. Konkretni inżynierowie odpowiadają za działy podwozia, aerodynamikę, zawieszenie, elektronikę i inne grupy. Każdy zespół ma swoje własne założenia i czasami wypełnianie luk między poszczególnymi etapami może powodować trudności.
Formuła Student, jak sama nazwa wskazuje, oznacza, że zespół składa się z wolontariuszy studenckich i jest finansowany z darowizn i sponsorów, a oszczędność jest kluczową zasadą projektowania wielu podsystemów. Gdy zespół nie może uzyskać sponsorów na części, toczy się debata, czy kupić gotowe komponenty, korzystając z ograniczonego budżetu, czy też znaleźć rozwiązanie z dostępnych zasobów.
ROZWIĄZANIE:
Elastyczność projektowa wytwarzania addytywnego, przy tej samej jakości i niemal izotropowej wydajności systemów przemysłowych, była najlepszym rozwiązaniem dla różnych zespołów.
Przykładem jest dławik kablowy na obudowie. Zespół ds. podwozia, zespół ds. zawieszenia i zespół elektryczny miały własne wkłady w projekt, a drukowane rozwiązanie w 3D jest w stanie wpasować się we wszystkie wymagania.
Wiele ich części musi być wykonanych na zamówienie, zwykle jest to kosztowny proces, który wymagałby umiejętności i talentu od operatorów firm zewnętrznych, które posiadają drogi sprzęt.
Zespoły maksymalizując zestaw części wykonanych we własnym zakresie na Sinterit Lisa PRO, są w stanie zminimalizować ich koszty.
Z biegiem lat liczba części drukowanych w 3D wzrosła a wartość dodana z używania ich stała się oczywista. Teraz, gdy zespół ma dostęp do taniego systemu Sinterit, może sobie pozwolić na opracowanie ich większej liczby. Efektywna liczba części drukowanych w 3D jest w rzeczywistości znacznie wyższa, biorąc pod uwagę ich całościową redukcję dzięki SLS. Redukcja ta powoduje zmniejszenie masy całkowitej, poprawę niezawodności i zmniejszenie trudności produkcyjnych.
Obecny samochód, PWeX.20, ma ponad 100 części wydrukowanych w 3D.
Więcej na ten temat możecie znaleźć tutaj:
https://www.sinterit.com/wp-content/uploads/2020/05/Case-study-MunicHMotorsport_.pdf
W razie innych pytań co do rozwiązań marki SINTERIT zapraszamy do kontaktu mail: sinterit@seb-comp.pl i tel. 790 256 525
źródło: SINTERIT.COM