Dwa całkowicie nowe samochody wyścigowe Corvette, zadebiutowały podczas Rolex 24 at Daytona 25 stycznia 2020 r. Każdy z nich został wyposażony w 75 części wydrukowanych w 3D, w tym zbiornik oleju, wlot i korek zbiornika, skrzynkę chłodzącą klimatyzacji i zintegrowany system nawadniania, wspornik pompy wspomagania układu kierowniczego i zespoły reflektorów. Pięćdziesiąt z tych części zostało zaprojektowanych lub wydrukowanych we własnym zakresie przez General Motors.
Od tego czasu samochody pokonały prawie 8000 mil w siedmiu wyścigach. Corvette Racing ma za sobą dominujący sezon 2020, w którym zdobyła pięć zwycięstw z pierwszego miejsca i trzy miejsca 1-2, w tym w wymagającym wyścigu 2020 Cadillac Grand Prix of Sebring.
Produkcja addytywna napędza innowacje w projektowaniu samochodów wyścigowych
Druk 3D odgrywa coraz większą rolę zarówno na torze, jak i poza nim. „Chevrolet ma długą historię transferu technologii pomiędzy naszymi zespołami sportów motorowych i produkcji, a to jest doskonały przykład naszego podejścia”, mówi Jim Campbell, wiceprezes ds. osiągów i sportów motorowych w General Motors. „Możliwości GM w zakresie druku 3D przyspieszają nasze cykle uczenia się, a z kolei te doświadczenia z torów wyścigowych pomagają naszemu zespołowi zajmującemu się produkcją addytywną zbliżyć się o krok do wykorzystania części drukowanych w 3D w pojazdach produkcyjnych.”
Program INDYCAR również odniósł wielki sukces wykorzystując druk 3D w Chevrolet Indy V6. Komponenty układu wydechowego Chevrolet INDYCAR V6 są drukowane, eliminując punkty awarii tradycyjnie produkowanych komponentów, jednocześnie zwiększając swobodę projektowania i redukując koszty. Silniki Chevrolet INDYCAR przejechały już ponad 60 000 mil od rozpoczęcia sezonu w Genesys 300 na Texas Motor Speedway w Fort Worth 6 czerwca 2020 roku.
Samochód terenowy Silverado zadebiutował podczas Best in the Desert Method Race Wheels Laughlin Desert Classic w październiku 2019 roku. Silverado rywalizuje w klasie 1200 Stock, ograniczającej zmiany w zawieszeniu, podwoziu i instalację wyposażenia zapewniającego bezpieczeństwo podczas wyścigów. W związku z tym, Silverado posiada trzy części wydrukowane w 3D, wykonane we własnym zakresie przez GM, w tym osłonę tylnego amortyzatora wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, która chroni tylne amortyzatory przed skalistym terenem pustynnym.
Od października 2019 roku wyścigowa ciężarówka Silverado zgromadziła 900 mil rywalizacji w sześciu wyścigach.
Prototypy projektowe drukowane w 3D
Chevrolet zmienił również Camaro ZL1 1LE na sezon 2020 NASCAR Cup Series, zastępując Camaro ZL1. Inżynierowie Chevroleta zoptymalizowali osiągi aerodynamiczne poprzez szeroko zakrojone, pełnowymiarowe testy w tunelu aerodynamicznym. W testach wykorzystano ponad 500 prototypowych części wydrukowanych w 3D, aby opracować nowe nadwozie ZL1 1LE. Dodatkowo, Camaro ZL1 1LE jest wyposażone w wydrukowany w 3D kanał chłodzący przekładnię, który w 27 wyścigach przejechał prawie 18 500 mil.
„Wykorzystując części drukowane w 3D, Chevrolet Motorsports demonstruje wiele korzyści płynących z produkcji addytywnej, w tym wydajność produkcji, redukcję masy, konsolidację części, kreatywność i oszczędność kosztów” – powiedział Audley Brown, dyrektor GM ds. inżynierii materiałowej, projektowania addytywnego i produkcji. „Części drukowane w 3D mogą oferować taką samą wytrzymałość i trwałość jak komponenty odlewane lub frezowane, co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i projektowania produktów.”
Żródło: https://all3dp.com