Firma ochroniarska G4S twierdzi, że gangi przestępcze wykorzystują drukowane w 3D urządzenia zabezpieczające do kradzieży ładunków, a przestępstwa te są niemożliwe do wykrycia.
Międzynarodowa firma ochroniarska G4S wystosowała ostrzeżenie przed złodziejami, którzy używają urządzeń zabezpieczających drukowanych w 3D w celu ukrycia kradzieży ładunków.
Przestępstwa popełniane są przy użyciu drukarek 3D do tworzenia podrobionych kopii urządzeń zabezpieczających, takich jak plomby, zamki i kłódki o wysokim stopniu bezpieczeństwa ISO 17712.
G4S ostrzega, że przy użyciu druku 3D złodzieje są w stanie stworzyć takie podrobione kopie w ciągu zaledwie dziesięciu minut. Jak powiedział rzecznik firmy Securing Industry:
“Za kilkaset dolarów, osoba może nabyć skaner 3D, który eliminuje potrzebę zrozumienia projektowania wspomaganego komputerowo i może nie tylko dostarczyć wymiary dla każdego przedmiotu, ale także stworzyć specyfikacje techniczne CAD potrzebne do wytworzenia niemal doskonałej repliki”.
Dodatkową komplikacją w przypadku tych drukowanych w 3D podróbek jest to, że wszelkie ślady manipulacji są ukryte, co sprawia, że identyfikacja miejsca lub czasu kradzieży jest niezwykle trudna.
Przykłady wykorzystania druku 3D do kradzieży
W 2015 roku, przy użyciu tej metody na cel wzięto podobno przesyłkę farmaceutyczną ze szwajcarskiego kontenera firmy spedycyjno-logistycznej.
W osobnym przypadku, pliki wzorcowe CAD zostały opublikowane online, pozwalając każdemu, kto posiada drukarkę 3D, na stworzenie kluczy do otwierania wszelkich zamków zatwierdzonych przez Transportation Security Administration (TSA).
G4S powiedział: “Ważne jest, aby firmy uznały, że to nowe zagrożenie oznacza, że muszą poprawić bezpieczeństwo łańcucha dostaw i obniżyć swoją podatność na to pojawiające się zagrożenie”.
Firma świadcząca usługi bezpieczeństwa udziela również porad dotyczących środków, jakie nadawcy mogą podjąć w celu ochrony swoich przesyłek przed tym przestępstwem.
Sugerowane strategie obejmują umieszczanie i monitorowanie urządzeń GPS w ładunkach, instalowanie kamer aktywowanych ruchem w pojazdach oraz naprzemienne stosowanie kolorów plomb ISO 17712, wydawanie ich w przypadkowej kolejności.
Oprócz tych środków ostrożności, G4S twierdzi, że rozsądnie jest przeszkolić wszystkich pracowników w zakresie procedur kontroli, nakładania, usuwania i rozpoznawania prawdziwych i fałszywych plomb wysokiego bezpieczeństwa.
Żródło: https://all3dp.com