Nauczyciel wykorzystuje druk 3D, aby zaangażować uczniów w lekcje matematyki

Nauczyciel wykorzystuje druk 3D, aby zaangażować uczniów w lekcje matematyki

W walce z dobrze udokumentowanym spadkiem zainteresowania matematyką, jeden nauczyciel postanowił wykorzystać technologię druku 3D, aby zaoferować uczniom praktyczne zastosowanie w nauce.

Nic dziwnego, że większość uczniów nie lubi matematyki. Oczywiście ma ona swoje grono zwolenników, ale ogólnie rzecz biorąc, matematyka jako przedmiot w szkole ma złą reputację.

Istnieje wiele powodów braku zainteresowania ze strony uczniów. Jednak być może najczęściej wypowiadanym zwrotem jest to, że część przerabianego materiału, pozornie nie ma żadnego związku z naszym codziennym życiem.

Wielu nauczycieli ciężko pracuje nad tym, aby zmienić to postrzeganie. Niektórzy używają nawet drukowania 3D, aby pokazać uczniom, jak użyteczna może być matematyka. Innymi słowy, jest to dążenie do tego, aby uczynić matematykę ,,namacalną”, co jest trudną rzeczą do zrobienia.

Media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki nauczyciele znajdują plany lekcji i wchodzą w interakcje z uczniami. Na przykład członkowie grupy Twitter „ Twitter Math Camp ” komunikują się regularnie, aby wymieniać się pomysłami i planami.

Jednym z takich nauczycieli jest John Chapin. W Akademii Inżynierii i Technologii – części akademii Loudoun w Leesburg w stanie Wirginia – zrealizował plan zainspirowany przez koleżankę z pedagogiki Heather Kohn.

Na Twitter Math Camp 2015, Kohn podzieliła się swoimi doświadczeniami z tego, jak uczniowie realizowali projekty z Desmos – strony, która zamienia równania w obrazy – i drukowali je na drukarce 3D.

Dopasuj nauczyciela drukowanie 3D na zajęciach

Oferowanie uczniom zabawy z matematyką

Zachęcony tym nowym podejściem Chapin był zdeterminowany, aby zastosować je na swoich lekcjach. Stanął jednak przed wyzwaniem – jego szkoła miała tylko jedną drukarkę 3D, a uczniowie nie mieli doświadczenia w projektowaniu.

Ale to go nie powstrzymało i zamiast tego wykorzystał to, co mieli jego uczniowie. Na swoim blogu mówi: „Wszystko to można zrobić za pomocą przeglądarek i niewielkiej wiedzy na temat projektowania CAD, a nawet nie trzeba mieć drukarki 3D”.

Jego metoda polega po prostu na użyciu kalkulatora graficznego i Desmosa. Korzystał również z programu CAD Tinkercad opartego na przeglądarce internetowej, a do drukowania oferuje rozwiązanie usługi druku 3D online.

„To potężna rzecz dla ucznia, aby wymyślić projekt, przekształcić go w abstrakcyjne równania matematyczne, wydrukować, a następnie móc go zobaczyć, dotknąć i trzymać w rękach” – dodaje.

Dla tych, którzy chcieliby włączyć drukowanie 3D do planowania lekcji, Stratasys oferuje własne zasoby online.

Źródło:  Stratasys

Licencja: Tekst „Teacher Uses 3D Printing to Engage Students in Math Lessons” autorstwa All3DP jest objęty licencją Creative Commons Attribution 4.0 International License .

Źródło: All3DP