MakerGirl wyruszają w trasę, inspirując tysiące osób

MakerGirl wyruszają w trasę, inspirując tysiące osób

Podróż objęła ponad 10 tys. mil i miała na celu zapoznanie dziewcząt z przedmiotami STEM poprzez sztukę druku 3D. Zaczęło się od czterech studentów Uniwersytetu Illinois, którzy zostali poproszeni o rozwiązanie problemu społecznego, jaki dostrzegli na świecie.

Ich ideą było zainspirowanie młodych dziewcząt sesjami MakerGirl, aby pomóc stworzyć nowe pokolenie pewnych siebie, kreatywnych kobiet. Od tego czasu MakerGirl wciąż się rozwija i inspiruje jeszcze więcej dziewcząt.

Pomysł na wycieczkę MakerGirl zrodził się z pytania o to, jak przybliżyć moc druku 3D większej liczbie dziewcząt. Wycieczka była idealnym rozwiązaniem.

Obejrzyj wideo, które MakerGirl przygotowała razem z wszystkimi przystankami warsztatów. 64 dni, 10 000 mil, 61 sesji i 1000 dziewczyn.

Jak MakerGirl wyruszyła w drogę?

MakerGirl zorganizowały 61 sesji dla 1000 dziewcząt na dystansie ponad 10 000 mil. Poszli trasą, która zabrała ich przez New Hampshire, Teksas, Kalifornia, Wisconsin i wiele miejsc pomiędzy.

Aby sfinansować tę podróż przez cały kraj, MakerGirl z powodzeniem zakończyły kampanię na Kickstarterze. Zebrała 32 000 USD z osobistych darowizn i 13 000 USD od sponsorów korporacyjnych. Firma Ultimaker również wspomogła akcję, przekazując 15 drukarek 3D.

MakerGirl Mobile pozwala MakerGirl przynieść druk 3D do obszarów, gdzie dziewczyny mogą nie mieć typowego dostępu do technologii. Wyposażone w drukarki 3D, laptopy i materiały do kreatywnych sesji, były gotowe do działania.

Na wielu sesjach MakerGirl Mobile, dziewczęta uczestniczące nigdy nie widziały drukarki 3D. Na jeszcze większej liczbie sesji dziewczęta uczestniczące w zajęciach nigdy nie wyobrażały sobie, że druk 3D może być zabawnym sposobem na połączenie przedmiotów STEM w celu stworzenia artystycznego projektu. Dziewczęta opuszczające sesje wychodziły z nich z wydrukiem 3D i zrozumieniem, jak działają technologie 3D.

Kendall Furbee jest studentką drugiego roku inżynierii materiałowej na Uniwersytecie Illinois, a także menedżerem ds. marketingu wewnętrznego w firmie MakerGirl. We wpisie na blogu firmy Ultimaker napisała: „Kiedy dziewczyny widzą, jak ich wydruki ożywają, energia w pomieszczeniu jest niespotykana. Są żywiołowe i dociekliwe, pytają się nawzajem o to, co zaprojektowały i wymieniają wszystkie wyjątkowe rzeczy, które chciałyby zrobić, gdyby miały szansę ponownie skorzystać z drukarki 3D.”

Tematem przewodnim większości sesji były marzenia i cele. Dziewczęta zostały zachęcone do zaprojektowania i wydrukowania w 3D przedmiotu, który przypomina im o ich celu. To, czy cel ten jest duży, czy mały, zależy od nich samych. Gotowy wydruk pomoże im przypomnieć sobie o celach, które chciałyby osiągnąć.

„Mamy nadzieję, że w przyszłości, widząc ten mały przedmiot wydrukowany w 3D, przypomną sobie kroki, które musieli podjąć, aby go wykonać”. Furbee kontynuuje: „Codzienne oglądanie spersonalizowanego przedmiotu zachęci ich do podejmowania kroków niezbędnych do osiągnięcia celów”.

Wiele projektów, które uczestnicy stworzyli podczas warsztatów, można zobaczyć w kolekcji MakerGirl Goes Mobile na YouMagine.

Żródło: https://all3dp.com