LOGIPLACES to 16 lub 36-elementowe puzzle, które pozwalają fizycznie odtworzyć miejsce lub miasto, które ma specjalne miejsce w twoim sercu.
Wykorzystując techniki modelowania 3D i druku 3D, teren jest reprezentowany przez serię zazębiających się płytek, które trzeba złożyć razem, podobnie jak w przypadku tradycyjnej układanki.
Węgierska firma Planbureau planuje zaoferować na początek cztery lokalizacje: Grand Canyon, Zermatt w Alpach, Budapeszt i San Francisco. Jeśli się uda, planowane są dodatkowe lokalizacje oraz możliwość stworzenia niestandardowych terenów. Dániel Lakos, założyciel studia Planbureau, powiedział:
„Wierzymy, że miejsca rosną, gdy wypełniamy je doświadczeniami. LOGIPLACES może dać każdemu możliwość zabrania do domu tych doświadczeń i przeżycia ich poprzez medytacyjną grę.”
Zespół wykorzystał produkty Aster jako źródło informacji topograficznych oraz Open Street Map dla danych o strukturze miejskiej. Sprawdź to na poniższym filmie:
Inspiracja dla LOGIPLACES
Zespół miał wcześniejszy sukces z crowdfunded gry o nazwie LOGIFACES dwa lata temu. Współpracując z producentami puzzli 3D LOGIDEEZ, była to prostsza koncepcja, która pozwalała użytkownikom tworzyć topograficzne krajobrazy z kawałkami trójkątnego betonu.
Uruchomienie LOGIPLACES z kampanią crowdfundingową wydawało się być kolejnym krokiem, ale niestety nie przyniosło tak dobrych rezultatów. Kampania zakończyła się w zeszłym roku z wynikiem zaledwie 3 619 USD z 15 000 USD celu. Mimo to wciąż istnieje możliwość wydania limitowanej wersji.
Różnica między LOGIFACES a LOGIPLACES leży w druku 3D. Firma wygrała drukarkę 3D MakerBot Replicator 2 w konkursie projektowym „What-to-print-in-3D” od FreeDee. Firma twierdzi, że było to inspiracją dla ich układanki, ponieważ mogli wykorzystać druk 3D do tworzenia skomplikowanych szczegółów w rozdzielczości 100 mikronów.
Lakos mówi: „Chcielibyśmy częściej widzieć piękne, jedyne w swoim rodzaju koncepcje architektoniczne w sklepach, zwłaszcza w świecie gier, gdzie rzadko można zobaczyć zabawkę, która jednocześnie odzwierciedla współczesny design.”
Jeśli jesteś rozczarowany, że kampania się zakończyła, nie martw się, ponieważ nadal masz możliwość głosowania na to, które miasto chciałbyś zobaczyć wydrukowane w 3D jako następne.
Firma ma również kilka imponujących celów długoterminowych, takich jak pewnego dnia stworzenie dowolnego miejsca na świecie, czy to „rodzinnego miasta, czy siedziby firmy i jej otoczenia” w tym dziwacznym formacie.
Żródło: https://all3dp.com