Kanadyjska firma programistyczna Caboma, obiecuje masową personalizację produktów konsumenckich

Kanadyjska firma programistyczna Caboma, obiecuje masową personalizację produktów konsumenckich

Oprogramowanie SpecifX od Caboma, pozwala firmom błyskawicznie personalizować swoje produkty i tworzyć rozwiązania na miarę dzięki drukowi 3D.

Założona w Montrealu, w Kanadzie w 2015 roku przez Jean-Philippe Carmona, Jonathan Borduas i Julien Arnaud, Caboma doskonali swoje oprogramowanie, aby dostarczać spersonalizowane produkty dla mas.

„Dawniej dostosowanie ortezy stawu kolanowego zajmowało specjaliście nawet 6 godzin” – powiedział dyrektor generalny Jean-Phillipe Carmona. „Wyobraź sobie, że robisz to 60 razy w tygodniu. Dzięki SpecifX, dostosowanie zajmuje 10 minut.”

Ta automatyzacja pozwala Caboma na wykonanie dziesiątek tysięcy produktów dostosowanych do potrzeb klienta, za ułamek obecnego czasu i ceny.

„Największą luką w produkcji addytywnej, jest luka pomiędzy danymi ze skanu 3D a produktem 3D, a nasze rozwiązanie programowe wypełnia tę lukę,” powiedział Pan Carmona. „O ile nam wiadomo, SpecifX jest jedynym na świecie oprogramowaniem do masowej personalizacji”.

Jak to działa?

Projektujesz produkt w dowolnym oprogramowaniu do modelowania i importujesz go do SpecifX. Skanuje się również indywidualną anatomię użytkownika, na przykład kolano. Następnie oprogramowanie formuje cyfrowo produkt na podstawie danych ze skanu, aby stworzyć indywidualne dopasowanie w oparciu o określone przez użytkownika parametry.

W branży urządzeń medycznych Caboma pracowała z firmą OssKin nad dostosowaniem i wydrukiem 3D ortezy Evoke, która jest najlżejszą na świecie ortezą stawu kolanowego.

Cena oprogramowania jest zróżnicowana ze względu na jego modułową naturę. Firmy mogą określić ilość dostosowań, których wymagają, a rozwiązanie zostanie opracowane dla nich w ciągu kilku dni lub tygodni.

Zespół współpracuje z dostawcami usług skanowania 3D i druku 3D, aby zaoferować swoim klientom przemysłowym kompletny, kompleksowy proces produkcyjny.

Według badań, klienci są skłonni zapłacić nawet do 30% więcej za spersonalizowane produkty. Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu i otrzymujesz skan swojej stopy, aby zidentyfikować swój indywidualny rozmiar i dopasowanie. But, który idealnie pasuje do skanu jest następnie generowany i produkowany na żądanie przy użyciu druku 3D.

Caboma zaczynała jako firma konsultingowa zajmująca się produkcją przyrostową, ale często zwracały się do niej firmy medyczne z prośbą o stworzenie spersonalizowanych rozwiązań wykorzystujących skanowanie 3D i druk 3D. Zdając sobie sprawę, że ręczne wytwarzanie spersonalizowanych urządzeń było kosztowne i stanowiło barierę dla niektórych firm, Caboma przestawiła się na oprogramowanie do automatyzacji.

Zespół składający się z 12 osób, w większości inżynierów, prowadzi obecnie rozmowy z branżą obuwniczą i sportową, w celu nawiązania strategicznego partnerstwa i udostępnienia spersonalizowanych produktów większej liczbie konsumentów.

Żródło: https://all3dp.com