Jednym z obszarów, na który ogromny wpływ wywarła technologia druku 3D jest produkcja rekwizytów, cosplay i projektowanie kostiumów.
Choć wielu uważa to za hobby, niektórym twórcom udało się udoskonalić swoje umiejętności twórcze i przekształcić te rekreacyjne projekty w solidne przedsięwzięcie biznesowe.
Tak właśnie jest w przypadku Jordana Duncana, projektanta rekwizytów, który wykorzystał swoje umiejętności i założył firmę Henchmen Props. Obecnie jego firma, składająca się z ośmiu pracowników, tworzy rekwizyty i kostiumy dla największych producentów gier wideo, takich jak Blizzard i Respawn.
W celu skrócenia czasu produkcji i szybkiego prototypowania swoich części, firma wykorzystuje parę drukarek 3D Ultimaker 2 Extended+. Duncan po raz pierwszy zapoznał się z technologią druku 3D, gdy po raz pierwszy założył swoją firmę.
Dostrzegając ekstremalne szczegóły i rozległą pracę, która jest wymagana przy produkcji rekwizytów, Duncan szybko zdał sobie sprawę, że druk 3D może pomóc w stworzeniu całej części i znacznie przyspieszyć proces produkcji.
Nowy przepływ pracy znacznie redukuje czas i wysiłek, którego zwykle wymaga tradycyjne tworzenie rekwizytów, pozostawiając jedynie post-processing i montaż.
Henchmen Props przynosi radość graczom i deweloperom
Aby rozpocząć swój proces, Henchmen Props najpierw bierze oryginalny model z gry wideo i dostraja części do druku 3D.
Po wyprodukowaniu tych części na drukarkach 3D Ultimaker , są one montowane, szlifowane, a następnie malowane. Na przykład, ich najnowszy projekt – pistolet Soldier: 76 z popularnej gry Blizzarda – Overwatch – został pierwotnie wydrukowany w 27 różnych częściach.
Poprzez zintegrowanie dwóch drukarek 3D Ultimaker 2 Extended+ ze swoim przepływem pracy, Henchmen Props znacznie rozszerzył potencjał tego, co można stworzyć. Modele stworzone przez firmę Duncana są obecnie wykorzystywane w zwiastunach gier wideo i filmach z gry, stając się rzeczywistą częścią świata stworzonego przez tych wielkich ligowych twórców gier wideo.
Według twórcy rekwizytów, najbardziej satysfakcjonującą częścią jego pracy jest dostarczanie tych modeli do rąk projektantów gier wideo i pokazywanie im rezultatów ich niezliczonych godzin projektowania i wysiłku jaki włożyli w tą prace.
Żródło: https://all3dp.com