GM i Autodesk wykorzystują technologię wytwarzania przyrostowego do produkcji lżejszych pojazdów

GM i Autodesk wykorzystują technologię wytwarzania przyrostowego do produkcji lżejszych pojazdów

Firma GM wykorzystuje technologię projektowania generatywnego Autodesk i wytwarzania przyrostowego do produkcji lżejszych części samochodowych.

General Motors wykorzystuje oprogramowanie Autodesk do projektowania generatywnego, aby opracować następną generację lekkich pojazdów. Według producenta samochodów, nowa technologia będzie kluczowym czynnikiem w rozwoju bardziej wydajnych, napędzanych alternatywnymi paliwami samochodów o zerowej emisji.

GM jest pierwszym producentem samochodów w Ameryce Północnej, który korzysta z tego oprogramowania. Wykorzystuje ono chmurę obliczeniową i algorytmy oparte na sztucznej inteligencji, do szybkiego badania wielu permutacji projektu części; może generować setki wysokowydajnych, często organicznie wyglądających geometrycznych opcji projektowych w oparciu o cele i parametry określone przez użytkownika.

Parametry te mogą obejmować wagę, wytrzymałość, wybór materiału, metodę wytwarzania i inne. Po wygenerowaniu, użytkownik może wybrać i wydrukować w 3D najlepszą opcję z dostępnych projektów części.

„Ta przełomowa technologia zapewnia ogromny postęp w sposobie projektowania i rozwoju komponentów dla naszych przyszłych pojazdów, aby uczynić je lżejszymi i bardziej wydajnymi,” mówi wiceprezes GM Ken Kelzer, Global Vehicle Components and Subsystems.

„Kiedy sparujemy technologię projektowania z postępem produkcyjnym, takim jak druk 3D, nasze podejście do rozwoju pojazdów ulega całkowitej transformacji i zasadniczo różni się od współtworzenia z komputerem w sposób, którego wcześniej po prostu nie mogliśmy sobie wyobrazić.”

Nowa technologia projektowania zapewnia znacznie większą redukcję masy pojazdu i konsolidację części, czego nie da się osiągnąć poprzez tradycyjną optymalizację projektu.

Inżynierowie GM i Autodesk zastosowali tę nową technologię do wyprodukowania części próbnej. Zademonstrowali oni nowy wspornik siedzenia, który jest o 40 procent lżejszy i o 20 procent mocniejszy niż część oryginalna. Łączy on również osiem różnych komponentów w jedną drukowaną w 3D część.

GM i Autodesk zawierają wieloletni sojusz

GM jest wiodącym innowatorem w dziedzinie produkcji addytywnej od ponad trzech dekad. Producent samochodów posiada jedne z najbardziej wszechstronnych możliwości druku 3D w branży motoryzacyjnej na świecie, z ponad 50 maszynami do szybkiego prototypowania, które w ciągu ostatniej dekady wyprodukowały ponad 250 000 prototypowych części.

Wybiegając w przyszłość w ramach wieloletniego sojuszu, GM i Autodesk będą współpracować nad projektami obejmującymi projektowanie generatywne, produkcję addytywną i materiałoznawstwo. Kierownictwo i inżynierowie z obu firm będą uczestniczyć w serii spotkań na miejscu w celu wymiany pomysłów, doświadczeń i wiedzy specjalistycznej.

„Projektowanie generatywne to przyszłość produkcji, a GM jest pionierem w wykorzystywaniu go do tworzenia lekkich pojazdów przyszłości” – mówi Scott Reese, starszy wiceprezes Autodesk ds. produktów produkcyjnych i konstrukcyjnych.

„Technologie generatywne fundamentalnie zmieniają sposób wykonywania pracy inżynierskiej, ponieważ proces produkcyjny jest od początku wbudowany w opcje projektowe. Inżynierowie GM będą mogli zbadać setki gotowych do produkcji, wysokowydajnych opcji projektowych szybciej, niż byli w stanie zatwierdzić pojedynczy projekt w stary sposób.”

Eliminacja masy w częściach, w których materiał nie jest wymagany dla osiągów – w połączeniu z konsolidacją części – przyniesie wiele korzyści dla właścicieli samochodów. Obejmuje to możliwość uzyskania większej przestrzeni wewnątrz pojazdu, zwiększenie zasięgu i poprawę osiągów pojazdu. Daje to również projektantom pojazdów możliwość odkrywania kształtów i wzorów jak nigdy dotąd.

Żródło: https://all3dp.com