Pomimo tego, że mówi się o robotach kradnących wszystkim pracę, niektórzy ludzie z branży mody wcale się nie martwią. W rzeczywistości, cztery kobiety przyjmują ten pomysł z radością. Wierzą, że nowe technologie, takie jak druk 3D, mogą “przyspieszyć i przekształcić produkcję w przemyśle odzieżowym”.
Panel Fashion Group International of Los Angeles (FGILA) został zebrany, aby przedyskutować jak to może się stać. Dyskusja skupiła się wokół “Innowacji w technologii mody, wyzwań i nowych granic”.
Wiele mówiono o tym, jak postępy w druku 3D i robotyce mogą zmienić rynek pracy. Odpowiedzią na te zapytania były takie pomysły jak “sewboty” i drukarki 3D zastępujące tradycyjne fabryki szycia.
Pat Trautman, prezes Global Garment Engineering, powiedział: “W tym kraju nie mamy nikogo, kto chciałby szyć. Dlatego potrzebujemy sewbotów, aby mieć przewagę konkurencyjną nad zagraniczną produkcją.”
Irina Palmer, projektantka techniczna dla marki odzieżowej Kendall + Kylie, dodała: “Potrzebujemy ludzi do monitorowania maszyn”.
Również na panelu, architekci Julia Körner i Jenny Wu omówili, jak już używają drukarek 3D do tworzenia swoich unikalnych produktów.
FGILA pokazuje jak druk 3D już teraz wprowadza innowacje do mody
Dzięki projektantom takim jak Iris van Herpen, suknie drukowane w 3D nie są rzadkim widokiem na wybiegach. Zarówno austriacka architekt Julia Körner, jak i projektantka biżuterii Jenny Wu są zauważani w branży dzięki wykorzystaniu tej technologii.
Jenny Wu wykorzystuje tę technologię do tworzenia biżuterii dla LACE, swojej linii projektów drukowanych w 3D. Te elementy są bardzo skomplikowane i często noszone przez celebrytów.
Julia Körner jest założycielką JK Design GmbH, która specjalizuje się w cyfrowym projektowaniu dla druku 3D. Starała się przenieść druk 3D z wybiegów na ulice.
Zdobyła również nagrody za wykorzystanie druku 3D, takie jak Rising Star Award na Global 3D Printing Awards przez 3D Print Show London.
Moderatorka panelu L. McCullough pracuje jako adwokat w Law Offices of Nancy L. McCullough. Powiedziała ona: “Przyszłość jest już u naszych progów. Wyzwanie dla współczesnych projektantów i producentów jest ostre i jasne: ogarnij przyszłość, albo zostań w przeszłości.”
Żródło: https://all3dp.com