Nie można zaprzeczyć, że rośnie potrzeba, aby uczniowie w każdym wieku zaczęli korzystać z drukowania 3D w klasie. Nie można przecenić znaczenia zrozumienia technologii i sposobu działania ekosystemu, a także praktycznej edukacji. Korzyści z wdrożenia druku 3D do programów nauczania opartych na technologii STEAM są dobrze udokumentowane i rozprzestrzeniają się w całym systemie edukacji. Obejmują one nowe możliwości uczenia się, pozytywne zaangażowanie, innowacyjne i kreatywne środowiska uczenia się, krytyczne myślenie i możliwości rozwiązywania problemów.
Na całym świecie nie jest trudno znaleźć producentów lub dystrybutorów drukarek 3D specjalizujących się w produktach i usługach drukowania 3D ukierunkowanych na edukację. Nie jest też trudno znaleźć inspirujące historie uczniów, o tym, jak zajęcia z drukowania 3D zmieniły ich doświadczenie edukacyjne i zainspirowały ich do tworzenia oryginalnych i przemyślanych zastosowań tej technologii. To wszystko jest bardzo pozytywnym pędem w wielkim schemacie rzeczy… ale wciąż brakuje czegoś naprawdę ważnego w równaniu.
ZAJĘCIA Z DRUKOWANIA 3D: NAUCZYCIELE SĄ NAJWAŻNIEJSZĄ CZĘŚCIĄ RÓWNANIA
Najważniejszą grupą w równaniu edukacji w zakresie drukowania 3D, która jest często pomijana, są nauczyciele. Osoby bezpośrednio zajmujące się przygotowaniem uczniów do nowoczesnego miejsca pracy. Na pierwszej linii są fantastyczni pionierzy edukacji, podekscytowani samym drukiem 3D i przenoszeniem tej pasji do swoich klas. Coraz większa ilość szkół kupuje drukarki 3D i tym samym wpływa pozytywnie na potencjał zajęć edukacyjnych.
Ale dla nauczycieli za potencjałem musi kryć się cel. Gdzie udają się, aby znaleźć ten cel, zwłaszcza jeśli sami nie są zaznajomieni z ekosystemem drukowania 3D?
NAJCZĘSTSZE PUŁAPKI NA ZAJĘCIACH Z DRUKOWANIA 3D
Jeśli lokalny wydział edukacji lub niezależna szkoła wprowadza technologię 3D do programu nauczania, czasami dzieje się to bez określonej strategii. Kwestie budżetowe, choć same w sobie nie bez znaczenia, prowadzą do dalszych rozważań — często używanych jako punkty sprzedaży przez dostawców sprzętu — takich jak bezpieczeństwo, łatwość obsługi, niezawodność i koszty materiałów eksploatacyjnych. Najlepszą radą dla każdego nauczyciela, którego zadaniem jest zakup sprzętu, jest przetestowanie go samemu w warsztacie, a jeśli czas na to nie pozwoli, znalezienie innych użytkowników lub źródeł wiedzy. Fora użytkowników przedstawią najlepsze informacje (pozytywne i negatywne), jeśli chodzi o ustalenie, jaki sprzęt do drukowania 3D jest odpowiedni dla Twojej klasy.
A do tego dochodzi kwestia integracji klas drukowania 3D w możliwie najbardziej sensowny sposób. Nie da się od tego uciec; jeśli druk 3D ma być uwzględniony w programie nauczania, to nauczyciele przekazujący wiedzę muszą najpierw to zrozumieć. Wymaga to wszechstronnego szkolenia i wspólnego planowania bieżącego wsparcia technicznego.
PRZYKŁADOWE ZASOBY DO ZAJĘĆ Z DRUKOWANIA 3D
MakerBot/Thingiverse Edukacja
Od czasu przejęcia MakerBot przez Stratasys, firma opracowała bardzo konkretną strategię opartą na edukacji z zasobami programowymi skoncentrowanymi na każdym etapie edukacji, od przedszkola po politechniki, uniwersytety i centra innowacji.
Podczas gdy Stratasys i MakerBot oferują zasoby edukacyjne na swoich stronach internetowych, program nauczania drukowania 3D firmy jest obecnie prowadzony przez Thingiverse. Ten ogromny rynek drukowania 3D, którego właścicielem jest MakerBot, obejmuje zasoby edukacyjne, takie jak moduły projektów, kompleksowe zajęcia z drukowania 3D, filmy z pomysłami na lekcje, a także konkursy projektowe dla uczniów. Thingiverse jest obecnie jednym z największych zasobów edukacyjnych na temat drukowania 3D i oferuje pomysły na zajęcia z drukowania 3D oraz plany lekcji, które są podzielone według tematu i klasy, co ułatwia nawigację nauczycielom i uczniom.
Oferty na zajęcia z drukowania 3D: Zasoby dla szkół i uniwersytetów, filmy z pomysłami na lekcje, samouczki dla klas.
Koszt: bezpłatny.
Strona internetowa: Thingiverse Education.
ZAJĘCIA Z DRUKOWANIA 3D W SZKOŁACH: WNIOSKI
W tym momencie młodzieńczej osi czasu drukowania 3D, głównym wnioskiem dla nauczycieli włączających zajęcia z drukowania 3D do swojego programu nauczania jest to, że dostępnych jest wiele opcji i zasobów. Edukacja w zakresie drukowania 3D staje się ważniejsza i bardziej dostępna, ponieważ nauczyciele mają nadzieję przygotować swoich uczniów do stale zmieniającego się zapotrzebowania na rynku pracy.
Nauczyciele na linii frontu każdego dnia przekazują tę wiedzę i doświadczenie następnemu pokoleniu uczniów i niewątpliwie zasługują na każdy aspekt szacunku i wsparcia.
Źródło: All3DP