Delta WASP 3D Printing Case Study: Jak architekt z Gwatemali tworzy oszałamiająco skomplikowane projekty mebli, które można osiągnąć tylko za pomocą wielkoformatowej drukarki 3D.
Maszyna do robienia rzeźb – tak artysta widzi drukarkę 3D. Dla projektanta mebli, architekta i artysty Alejandro Estrady jego drukarka 3D jest narzędziem na równi z młotkiem i dłutem. Nie wybrał tej metody, ponieważ była szybsza, tańsza lub łatwiejsza. Tworzy za pomocą drukarki 3D, ponieważ rozszerza ona możliwości projektowania i rzuca wyzwanie jego wyobraźni.
„Kiedy wiesz, jak narysować linię, nie ma znaczenia, czy robisz to patykiem, ręką, ołówkiem czy komputerem” – mówi. „A kiedy wiesz, jak narysować linię i znajdziesz o wiele dokładniejsze sposoby, aby to zrobić, wybierz ten nowy sposób, aby stworzyć dzieło sztuki”.
Sztuka Estrady obejmuje współczesne projektowanie mebli poprzez produkcję przyrostową, w szczególności przy użyciu technologii włoskiego producenta drukarek WASP.
Sztuka spotyka technologię w wyjątkowy i piękny sposób
Meble drukowane w 3D Estrady to nie tylko wyraz sztuki, to wyraz samej technologii wytwarzania przyrostowego, ponieważ produkuje on tylko elementy, których nie można wykonać w żaden inny sposób. „Jeśli wygląda na to, że można to zrobić rękami lub można to zrobić za pomocą innej maszyny, to myślę, że drukowanie w 3D nie ma sensu” – mówi.
Niektórzy projektanci mogą sobie wyobrazić krzesło, a następnie szukać unikalnego sposobu jego wykonania. Zamiast tego Estrada zaczyna od metody – drukarki 3D – a następnie, z dokładnym zrozumieniem jej możliwości, wyobraża sobie, jaki typ krzesła może wyprodukować tylko ona.
I z takim podejściem narodziła się linia mebli ogrodowych Truss. W sprzedaży detalicznej w ekskluzywnych galeriach mebli projektantów w Nowym Jorku, Miami i Los Angeles, każdy mebel Estrady stworzony przez jego firmę Piegatto jest solidnym, skomplikowanym przedmiotem sztuki, który jest równie piękny, jak wygodny. Wydrukowane z biodegradowalnego i odpornego na warunki atmosferyczne PLA z otworami, które zapewniają przezroczystość, krzesło rozciąga się w niektórych częściach i pozostaje wytrzymałe w innych.
Niewiele drukarek 3D jest w stanie wytwarzać wydruki o takim poziomie złożoności i wielkości, a znalezienie odpowiedniej drukarki zajęło Estradzie czas i testy.
Wybór odpowiedniej drukarki i materiału
Dziesiątki producentów drukarek co roku wystawia swoje maszyny na targach IDTechEx w Kalifornii. Estrada rozmawiał z kilkoma firmami i zawęził firmy do takiej, która wydawała się mieć jakość i skalę potrzebną do tworzenia wyjątkowych mebli ogrodowych. Jak mówi, pojechał do Niemiec, przeprowadził testy drukowania i był bardzo bliski zakupu maszyny. „Ale duży problem polegał na tym, że mogliśmy kupić materiał tylko za ich pośrednictwem, a za sam materiał na wydrukowanie jedngo krzesła kosztował około 700 dolarów. To, co chcieliśmy zrobić, nie miało żadnego sensu ”.
Materiał musiał być tańszy. Szpule filamentu, które zaczynają się od 20 dolarów za kilogram, nie wchodziły w grę przy produkcji pełnowymiarowego krzesła. Zamiast tego Estrada przyjrzał się materiałom termoplastycznym w postaci granulek, które mogą kosztować zaledwie 2,50 dolara za kilogram.
Pelety, które są częściej stosowane w formowaniu wtryskowym, są nie tylko tańsze, ale występują w szerszym zakresie materiałów niż filament, w tym na długiej liście produktów pochodzących z recyklingu i zrównoważonych. Ponadto, ponieważ duża ilość materiału w postaci granulek jest podawana przez lej do wytłaczarki, drukarki 3D oparte na granulkach zazwyczaj mogą drukować duże obiekty szybciej niż drukarki z włóknami.
Zrównoważony rozwój jest ważnym aspektem projektów Piegatto. Meble powinny być nie tylko wykonane z trwałych materiałów, ale proces ten powinien generować niewiele odpadów, co jest cechą charakterystyczną produkcji addytywnej.
Dla firmy Estrada druk 3D to sposób na dodanie jeszcze więcej piękna obiektowi. „Zdaliśmy sobie sprawę, że musimy robić mądre przedmioty bez marnotrawstwa, ponieważ piękno przedmiotu tkwi nie tylko w tym, co postrzegasz jako produkt końcowy, ale także w tym, co… praktykujesz, aby osiągnąć to piękno”.