Rozpoczął się nowy rok szkolny, a wraz z nim nauka i przygotowanie młodzieży na przyszłość. Ostatnio druk 3D w edukacji stał się bardziej znany. Mimo że druk 3D jest stosunkowo nowy na rynku, pojawia się coraz więcej drukarek 3D i coraz więcej zastosowań technologii 3D. Wiodący producenci drukarek 3D opracowali już specjalistyczne maszyny dla dzieci i drukarki na potrzeby edukacyjne. Takie np. jak XYZprinting, producent desktopowych drukarek 3D . Stworzyli drukarkę 3D Da Vinci Color i dalej opracowali wersję MiniMaker, która jest specjalnie ukierunkowana na przedmioty STEM w szkołach lub Toybox przeznaczony dla dzieci.
W dzisiejszych czasach znaczenie włączenia drukowania 3D w stopniach zawodowych i szkołach jest już faktem. Ponieważ szkolenie jest niezbędne do zastosowania i wdrożenia profesjonalnej technologii 3D, szczególnie w branży, jest to konieczność profesjonalna. Jednak jeśli chodzi o zastosowanie druku 3D w edukacji, powstają pytania: czy drukowanie 3D naprawdę ma ugruntowaną pozycję w edukacji? Jak uzyskać zastosowanie technologii 3D w szkołach i dlaczego powinna ona odgrywać ważną rolę dla naszych dzieci?

Druk 3D w edukacji, jak go wdrożyć?
Dlatego należy wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników, zaczynając od możliwości i korzyści, jakie technologia 3D zapewnia edukacji. W jaki sposób można zintegrować drukowanie 3D z klasą, aby osiągnąć efekt uczenia się? Jak uzyskać konkretne finansowanie drukowania 3D w szkołach?
Korzyści z drukowania 3D w edukacji
Oczywiście w szkołach europejskich nie pominięto branży 4.0 lub Internetu przedmiotów (IoT). Doświadczenie edukacyjne i edukacja w zakresie mediów cyfrowych stają się priorytetem nie tylko w edukacji szkolnej, ale także w samej klasie. Druk 3D lub technologie 3D należy wymienić jako znaczący przykład, aby sobie to uświadomić. Praktyczne zastosowanie tego można włączyć do szerokiej gamy przedmiotów szkolnych, aby uprościć często trudne koncepcje teoretyczne dla uczniów.

Drukowanie 3D w klasie pomaga uczniom zrozumieć abstrakcyjne pojęcia
Studenci mogą korzystać z drukowania 3D na dwa różne sposoby: Po pierwsze, zdobywają wiedzę na temat nowych technologii. Jest to ważne, ponieważ drukowanie 3D będzie miało coraz większe znaczenie w przyszłości i doprowadzi do głębokich zmian gospodarczych i społecznych za pomocą technologii, bez wątpienia mówi się, że otworzy pole pracy . Z drugiej strony, dzięki drukowi 3D w edukacji, skomplikowane teorie można uprościć. Dlatego uczniowie korzystają szczególnie z tak zwanych przedmiotów MINT, w których technologia 3D pomaga w ich zrozumieniu. Ale również w przedmiotach takich jak sztuka, technologia, geografia itp. Drukowanie 3D może być zaletą.
Elvira Rach, dyrektor ds. Edukacji w iGo3D GmbH, skomentowała: „ Cyfryzacja i technologia zmieniają wszystko, zwłaszcza w szkołach, rosnąca cyfryzacja jest dużym problemem, a dziedzina druku 3D zwraca szczególną uwagę. Aby przygotować uczniów na przyszłość, należy zaangażować edukację, ale zmiany te są tak głębokie, że nie wystarczy po prostu umieścić iPada w klasie. Drukowanie 3D może całkowicie zmienić sposób uczenia się i fizyczną namacalność treści, ucząc się w specjalny sposób. „
Jak zaprojektować program nauczania z drukiem 3D?
Korzystanie z drukowania 3D w szkole ma sens, gdy spojrzy się na szereg związanych z tym korzyści. Ale jakie są możliwości integracji drukowania 3D w szkołach i klasach? Zwłaszcza z zatłoczonym programem nauczania uczniów. Jaka jest zatem godzina, aby poradzić sobie z tak innowacyjną technologią, jak drukowanie 3D?
Chociaż korzystanie z nowych mediów jest interdyscyplinarne we wszystkich programach, przykładem jest sojusz Säsunga i Makerbota w celu stworzenia 1300 inteligentnych sal lekcyjnych w krajach europejskich, takich jak Wielka Brytania , gdzie druk 3D jest już priorytetem. Jednak dotychczasowe wykorzystanie innowacyjnej technologii 3D jest nadal głównie ukierunkowane na konkretne projekty lub całe dni projektów.

Inteligentne klasy dla dzieci
„ Praca z technologią 3D skupi się na całym procesie rozwoju produktu, uczniowie badają różne tematy i przekształcają swoje pomysły w modele 3D, projektują trójwymiarowe obiekty na komputerze, stosują innowacyjne technologie, oceniają i poprawiają wyniki ”, powiedziała Elvira. Rach, który pracował już z wieloma szkołami dla Com3Du i iGo3D.
W Stanach Zjednoczonych i innych miejscach zorganizowano już różne obozy letnie , aby latem uczyć i bawić dzieci. Miejsca takie jak Try Engineering Summer Camp obsługiwane przez IEEE, iDtech i The Digital Media Academy (DMA) utworzyły miejsca, w których dzieci mogą badać temat wytwarzania przyrostowego od najmłodszych lat. Inną inicjatywą jest współpraca Ultimakers z drukarkami DMA skupiającymi się na specjalnych potrzebach w środowisku obozowym lub szkolnym.
Jak wspomniano wcześniej, projekty te koncentrują się nie tylko na poziomie szkolnym, ale od dłuższego czasu są wdrażane na różnych uniwersytetach. Jednym z miejsc skupionych na jego możliwościach jest University of Florida . Rozpoczęli inicjatywę w ramach finansowanego przez National Science Foundation programu o nazwie iDigFossils, który oferuje program nauczania na złożone tematy naukowe, wykorzystując drukowane kopie replik kopalnych 3D zabezpieczających przyszłe pokolenia dzięki drukowi 3D w edukacji.
Nauczyciele uczą się o drukowaniu 3D dla szkół
Ważne jest wspieranie szkół i nauczycieli, którzy chcą zintegrować drukowanie 3D z edukacją. Niewątpliwie istnieje duża liczba szkół i nauczycieli, którzy chcieliby pracować z drukiem 3D, ale wdrożenie jest w stagnacji z powodu braku wiedzy. Zastosowanie drukarek 3D to nie tylko zupełnie nowe terytorium dla uczniów, ale także dla niektórych nauczycieli.

Nauczyciele szkół muszą również zostać przeszkoleni w zakresie drukowania 3D
Aby pomóc zainteresowanym nauczycielom próbującym zintegrować drukowanie 3D ze szkołą, pomimo ich braku wiedzy, istnieją pewne przewodniki lub szkolenia, od znanego „Przewodnika dla edukatorów MakerBot”, po kursy takie jak IT3D lub BQ firmy , które koncentrują się na temat drukowania 3D i robotyki oraz pomagania ludziom w zrozumieniu tej technologii.
Platforma współpracy oferująca usługi w zakresie nauki o bezpłatnym druku 3D to „Projekt edukacyjny”, który przyniósł druk 3D do szkół w Wielkiej Brytanii. Strategia platformy składa się z 6 kluczowych aspektów: społeczności, niezawodności i wsparcia, edukacji, dostępu, nauczania i ekonomii.
We współpracy ze światową firmą PrintLab z siedzibą w Wielkiej Brytanii, partnerzy chcą realizować wspólną wizję wspierania integracji drukowania 3D w szkołach. Dlatego firmy współpracują z nauczycielami, aby zapewnić im narzędzia i materiały .
Stowarzyszenie charakteryzuje się uzupełniającymi się zdolnościami jednostki. Na przykład Create Education zajmuje się głównie twórczą poprawą technologii 3D. W szczególności obie firmy wspólnie oferują pakiet do drukowania 3D, który obejmuje program nauczania, materiały, sprzęt i szerokie wsparcie.
Jednak nie zawsze musimy rozmawiać o samych drukarkach 3D. Przykładem jest 3Doodler, który oferuje szereg pakietów edukacyjnych dla twojego pióra 3D . Pióro 3Doodler to prosty sposób na zintegrowanie drukowania 3D ze szkołami. Ułatwia tworzenie dzieł sztuki 3D, co daje uczniom podstawowe zrozumienie trójwymiarowości.

3Doodler opracował interfejs dla dzieci do nauki korzystania z długopisów 3D
Finansowanie druku 3D w edukacji
Krok w kierunku cyfryzacji w szkołach kosztuje. W większości przypadków szkoły nie dysponują znacznie większymi środkami niż ich standardowy budżet. Było niewiele inicjatyw zarówno w USA, jak i Wielkiej Brytanii.
Great Britan ogłosił w 2017 r. Swoje plany zostania światowym liderem w sektorze produkcji przyrostowej do 2025 r. Plan AM UK został wysłany jako „Strategia krajowa w Wielkiej Brytanii na lata 2018–2025” i mówi o tym, jak to nastąpi. Ponieważ Wielka Brytania jest już jednym z największych krajów w Europie w zakresie wytwarzania przyrostowego (po Niemczech), Wielka Brytania ma już dość ugruntowaną pozycję w branży. Ponieważ Europa ma dużą liczbę producentów 3D, takich jak Ultimaker i serwis internetowy Shapeways, inicjatywa jest logiczna.
Również Singapur jest tak przekonany o potencjale druku 3D i jego technologii, że planuje się wprowadzić przynajmniej drukarkę 3D w ciągu najbliższych 5 lat dla każdej szkoły podstawowej w kraju. Miasta takie jak Tokio już oferują kursy drukowania 3D w najmniejszych szkołach. Kraj jest świadomy przyszłego znaczenia druku 3D w wielu obszarach . Teraz postanowili zainwestować dużo w edukację, aby przybliżyć druk 3D do potencjalnego niedoboru umiejętności.
Podsumowując, mimo że wyprzedzają Azję, podjęto kroki zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej, aby to naprawić. Jesteśmy ciekawi, co przyniesie przyszłość i jak zwycięży druk 3D w edukacji w Europie i Ameryce Północnej.
Źródło: https://www.3dnatives.com
Review Summary
Many people can’t choose: a laptop or a tablet? They both have similar features at first sight, but if you look deeply - they are so different. We don’t state that any of them is better, but we prepared some recommendations to make it easier to select.