Kanadyjska firma Print the Future uruchamia sieć sklepów z drukiem 3D, zapraszając klientów do personalizowania zakupów i drukowania ich w sklepie.
Druk 3D staje się coraz prostszy w użyciu i jesteśmy w stanie drukować z coraz większej ilości materiałów. Dlaczego jednak na całym świecie nie pojawia się więcej sklepów z artykułami do druku 3D?
CEO Print the Future, z siedzibą w Vancouver, chce rozwiązać ten problem. Neil Patel rozwija obecnie pierwszą na świecie sieć sklepów z drukiem 3D w Kanadzie. Czuje się bardzo mocno związany z tą koncepcją:
„To po prostu nie ma sensu, aby największa tajemnica przemysłowa świata, która istnieje od 30 lat, nie została uwolniona na światową populację… Po prostu nie widzę powodu, dla którego nie miałoby to stać się częścią życia”.
Aby edukować swoich rodaków Kanadyjczyków, sklepy Print the Future będą również oferować warsztaty. Będą także pozwalać klientom na zaprojektowanie i zakup spersonalizowanego wydruku 3D.
Do tej pory Print the Future otworzyło sklep z meblami drukowanymi w 3D w Nowym Jorku. Teraz jednak pracuje nad otwarciem sklepu w Vancouver.
Patel chce, aby jego klienci mogli tworzyć wszystko, czego potrzebują, zgodnie z własnymi upodobaniami – od projektów czekolady po meble.

Print the Future oferuje zanurzenie się w świecie druku 3D.
Patel przewiduje wprowadzenie personalizacji dla każdego użytkownika Wyjaśnia on:
„Dla mnie druk 3D jest tam, gdzie BlackBerry było 10 lat temu… Przeskocz teraz prawie 10 lat do przodu, mamy smartfony, mamy sklep Apple, mamy Androida i mamy aplikacje, których używamy w naszym codziennym życiu. Naprawdę, jesteśmy zanurzeni w naszym smartfonie.”
Jednak nie chce on zajmować się wyłącznie sprzedażą. Patel zamierza również nauczać. Na warsztatach druku 3D w sklepie, każdy może nauczyć się niezbędnych umiejętności potrzebnych do korzystania z tej technologii. Patel wierzy, że to właśnie nieznajomość tematu powstrzymuje ludzi przed drukowaniem 3D.
Obecnie Print the Future stara się zamknąć swoją pierwszą rundę finansowania. Patel chce pozyskać 25 mln USD przed wejściem na Nasdaq, co ma nadzieję zrobić do końca roku. Przewiduje on otwieranie nowego sklepu co kwartał w 2018 roku.
Czy rynek jest naprawdę gotowy na sieć sklepów z artykułami do druku 3D?
„Jesteśmy w punkcie, w którym jest wystarczająco dużo firm, wystarczająco dużo materiałów, wystarczająco dużo drukarek i wystarczająco dużo inwestycji, które poszły w druk 3D, że czas na to jest teraz”.

Żródło: https://all3dp.com