Aby zaprezentować swój elastyczny filament, producent drukarek 3D BigRep wyprodukował wydrukowaną w 3D oponę rowerową bez powietrza i zabrał ją na przejażdżkę po ulicach Berlina.
Przebicia opon rowerowych to prawdziwy ból, nie ma co do tego wątpliwości. Ale BigRep, berliński startup specjalizujący się w wielkoformatowym druku 3D, uważa, że ma realne rozwiązanie.
Stworzyli oni wydrukowaną w 3D bezdętkową oponę rowerową i zabrali ją na przejażdżkę po ulicach miasta. Opona wygląda bardzo podobnie do prototypów opracowanych przez Michelin i innych producentów dla przemysłu motoryzacyjnego. Została jednak zmniejszona, aby pasowała do obręczy zwykłego roweru miejskiego.
Opona jest dziełem projektanta Marco Mattia Cristofori, którego możecie zobaczyć na poniższym filmie, jak zabiera ją na jazdę próbną:
Jaki jest sens drukowania w 3D bezdętkowych opon rowerowych?
Piękno drukowanej w 3D bezdętkowej opony rowerowej polega na tym, że można ją dostosować pod względem bieżnika i rozmiaru koła.
Ale czy można spodziewać się zakupu takiej opony w niedalekiej przyszłości? Według BigRep prototypowa opona ma przede wszystkim pokazać potencjał ich filamentu Pro Flex. Materiał ten jest oparty na TPU, a jego elastyczna natura sprawia, że jest idealny do takich zastosowań.
Używany w połączeniu z BigRep One, przemysłową drukarką 3D o objętości roboczej wynoszącej metr kwadratowy, Pro Flex może być wykorzystywany do szybkiego prototypowania elementów tak różnych jak koła deskorolek czy czubki nart.
Co więcej, jest to tylko jeden z kilku projektów BigRep dotyczących rzeczy o okrągłym kształcie. Firma stworzyła również drukowaną w 3D, niestandardową felgę do samochodu, a grupa inżynierów wykorzystała maszynę BigRep do wydrukowania funkcjonalnej ramy rowerowej.
Żródło: https://all3dp.com