Tymczasowy kalendarz Mistrzostw Świata FIM Enel MotoE został opublikowany i obejmuje 19 wyścigów. Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tym pucharem świata, można się spodziewać, że ścigać się będą wyłącznie motocykle elektryczne.
Energica Motor Company to włoski producent motocykli elektrycznych, który wprowadzi do rywalizacji swoje motocykle wyścigowe Ego Corsa. Jednak technicznym wsparciem rozwoju dla tego motocykla jest CRP Technology, firma zajmująca się drukiem 3D.
Powstałe motocykle mają nowe i zaktualizowane owiewki drukowane w 3D, które zostały wyprodukowane specjalnie dla Ego Corsa. Obie firmy nadal ciężko pracują nad tym, aby był on gotowy do wyścigów.
Podczas ostatniej serii testów, został on zabrany na drogę i wyniki były dosyć zadowalające. W komunikacie prasowym CRP wyjaśnia, że zrobiona na drukarce 3d owiewka poprawiła aerodynamikę.
“Owiewka ta jest nie tylko bardziej aerodynamiczna, ale także ma mniejszy przekrój czołowy i boczny. Te ulepszenia doprowadziły do wzrostu osiągów i pozwoliły uzyskać większą sterowność w szybkich zakrętach” – wyjaśniają pracownicy techniczni Energica.
Druk 3D owiewki dla Ego Corsa
CRP Technology wydrukowało owiewkę metodą SLS z materiału wzmocnionego włóknem węglowym. Jest to materiał o wysokiej wydajności, który dobrze sprawdza się podczas testów.
W komunikacie prasowym CRP wyjaśnia: “Dzięki profesjonalnemu drukowi 3D i materiałom kompozytowym Windform firmy CRP Technology, możliwe jest modyfikowanie elementów motocykla – nawet tych dużych – z wyścigu na wyścig, w celu testowania różnych rozwiązań bezpośrednio na torze.”
Było to ogromnie korzystne w obliczu ograniczeń czasowych odczuwanych przez personel techniczny Energica. Zespół był pod presją intensywnego harmonogramu testowania Energica Ego Corsa na obiektach MotoGP, a także utrzymywania go w tajemnicy przed konkurentami.
W rzeczywistości, wersja 2019 Energica Ego Corsa pokonywała średnio 60 okrążeń dziennie, pokonując od marca łączny dystans 4000 km.
Żródło: https://all3dp.com