Kiedy w lutym, została ogłoszona współpraca między Carbon i Lamborghini wywołała sporo hałasu w branży. Carbon stworzył części dla Urusa , pierwszego modelu SUV Lamborghini. Od tego czasu firmy pracują nad tym, w jaki sposób będą wytwarzać części do pierwszego hybrydowego samochodu Lamborghini, Sián FKP 37 .
Dzisiaj firmy ogłosiły, że Sián FKP 37 będzie wyposażony w otwory wentylacyjne wydrukowane w 3D. Te otwory wentylacyjne, będą produkowane w technologii Carbon, Digital Light Synthesis (DLS) i zaprojektowane przez Lamborghini. Ostatecznie, celem producenta luksusowych samochodów jest produkcja lepszych części, przy jednoczesnym przyspieszeniu rozwoju produktu. Carbon wyjaśnia, że udało mu się skrócić czas realizacji o 12 tygodni – Maurizio Reggiani, dyrektor techniczny Lamborghini dodał: „ Dzięki cyfrowej platformie produkcyjnej Carbon, mogliśmy przejść od wstępnej koncepcji, do pokazania końcowej części samochodu w zaledwie trzy tygodnie, przechodząc przez wiele różnych iteracji projektowych, aby uzyskać najlepszy wynik. Zaledwie trzy miesiące później mogliśmy przenieść się do produkcji . ”
Technologia Carbon przyspiesza produkcję
Ta współpraca będzie kontynuowana między dwoma gigantami, Stefan Gramse wyjaśnił bardziej szczegółowo: „W dalszym ciągu wkładamy więcej wysiłku i zasobów w stosowanie technologii wytwarzania przyrostowego do produkcji części do pojazdów Lamborghini, a we współpracy z Carbonem znaleźliśmy partnera podziela naszą wizję tworzenia najlepszych w swojej klasie produktów, które przekraczają granice możliwości ”.
Nie przegapisz tego, że Carbon zebrał w tym roku 260 milionów dolarów na rozwój, pokazując optymizm, jaki gracze mają w tej technologii. Firma pracowała nad wieloma projektami o wielkich nazwiskach, takimi jak Riddell, Adidas lub Ford, mającymi na celu zaoferowanie firmom masowego dostosowania. Misją firmy zawsze było odkrycie, w jaki sposób produkty polimerowe są projektowane, konstruowane, wytwarzane i dostarczane. W przeciwieństwie do zwykłego podejścia warstwa po warstwie przy drukowaniu 3D, Carbon wykorzystuje technologię Digital Light Synthesis, która przypomina znacznie bardziej technologię formowania wtryskowego. Wykorzystuje cyfrową projekcję światła, przepuszczalną dla tlenu optykę i programowalne ciekłe żywice do produkcji części o bardzo wysokich właściwościach mechanicznych, rozdzielczości i wykończeniu powierzchni.
Nie możemy się doczekać, aż kolejne części Lamborghini i Carbon będą działać!
Źródło: https://www.3dnatives.com/