Volkswagen Autoeuropa osiąga ogromne oszczędności dzięki drukowi 3D

Volkswagen Autoeuropa osiąga ogromne oszczędności dzięki drukowi 3D

Volkswagen Autoeuropa wykorzystuje druk 3D, aby obniżyć koszty i zrewolucjonizować swój przepływ pracy. Zakład produkcyjny wytwarza teraz swoje własne narzędzia na miejscu.

Dotarły do nas wieści, że portugalski zakład Volkswagena, Volkswagen Autoeuropa, wykorzystuje produkcję addytywną jako pomoc dla pracowników linii produkcyjnej. Zakład ma roczną produkcję około 100.000 samochodów, głównie linii modelowych Scirocco i Sharan.

Teraz zakład wykorzystuje druk 3D, aby szybko i efektywnie opracować pomoce do produkcji. Narzędzia te są codziennie używane na liniach montażowych samochodów, a dzięki drukowi 3D firma może teraz szybko nabyć nowe na miejscu. Ta autonomia zmniejsza potrzebę korzystania z zewnętrznych dostawców, a to z kolei redukuje czas i koszty finansowe, ponieważ pozyskiwanie narzędzi odbywa się lokalnie.

Siedem drukarek 3D Ultimaker, z których korzysta zakład, wytwarza około 93% potrzebnych narzędzi. Wcześniej dostawcy potrzebowali około trzech tygodni, aby stworzyć części potrzebne Volkswagen Autoeuropa. Teraz na wytworzenie tych samych komponentów potrzebują zaledwie kilku godzin.

Druk 3D opłaca się w Volkswagen Autoeuropa

Dzięki wykorzystaniu druku 3D, firma była w stanie zaoszczędzić 91% na kosztach rozwoju. Ich czas rozwoju również uległ skróceniu o 95%.

Luis Pascoa, Kierownik Zakładu Pilotażowego w Volkswagen Autoeuropa wyjaśnia: „Już po wydrukowaniu garści części możemy odzyskać początkową inwestycję”. W rzeczywistości koszt inwestycji w drukarki 3D zwrócił się w ciągu zaledwie dwóch miesięcy.

Zakład może teraz wydrukować element w ciągu jednej nocy, gotowe do testów na linii montażowej następnego dnia. Co więcej, jak to najczęściej bywa w przypadku druku 3D, iteracje i ewolucja projektu mogą odbywać się łatwo i tanio.

Jeśli część nie do końca spełnia swoje zadanie, operatorzy linii produkcyjnej mogą zaoferować przydatne informacje zwrotne.

Mówiąc o korzyściach płynących z druku 3D w fabryce, Luis Pascoa dodaje: „Jeśli weźmiemy pod uwagę cały przemysł motoryzacyjny, potencjał jest ogromny!”. Całkiem słusznie.

Żródło: https://all3dp.com