Firma Bambu Lab wystosowała komunikat do wszystkich właścicieli drukarek A1, po tym jak w zeszłym tygodniu wycofano tylko widocznie uszkodzone egzemplarze, w związku z niepewnością co do przyczyny uszkodzenia kabla drukarki 3D. Firma poprosiła teraz wszystkich klientów o zaprzestanie korzystania z drukarki 3D A1 do czasu zakończenia dochodzenia w sprawie problemu i przedstawiła dwie opcje wycofania.
W związku z zaistniałą sytuacją, Bambu Lab oferuje użytkownikom A1 pełny zwrot pieniędzy i voucher o wartości 80 USD na zakup innej drukarki 3D Bambu Lab. Alternatywnie, użytkownicy mogą zdecydować się na zatrzymanie A1 i samodzielną wymianę kabla, gdy nowa część stanie się dostępna (o ile jest to dozwolone przez prawo) i otrzymają voucher o wartości 120 USD na dowolny produkt Bambu Lab oraz sześć miesięcy dodatkowej gwarancji na drukarkę, której dotyczy problem.
Kwestia bezpieczeństwa A1 pojawiła się po raz pierwszy w zeszłym tygodniu, kiedy Bambu Lab ogłosiło, że otrzymało “informacje zwrotne dotyczące niestabilnej temperatury i problemów z grzaniem”, które wiązało się z naprężeniem u nasady kabla heatbed – punktu łączącego drukarkę z kablem.
W tamtym czasie Bambu Lab wyraziło ubolewanie z powodu konstrukcji kabla i stwierdziło, że wyśle dodatek odciążający do wszystkich właścicieli A1, ale uważa, że problem był wynikiem niewłaściwego obchodzenia się z produktem podczas wysyłki lub montażu przez użytkownika. Teraz jest mniej pewna przyczyny.
Firma nie twierdzi jeszcze, że wszystkie drukarki Bambu Lab A1 są wadliwe lub niebezpieczne (jak dotąd awarię stwierdzono tylko w 0,1% drukarek), ale zaleca wszystkim klientom zaprzestanie korzystania z drukarki 3D, dopóki sytuacja nie stanie się jaśniejsza:
“Chociaż liczba wadliwych drukarek jest bardzo mała, traktujemy bezpieczeństwo naszych klientów bardzo poważnie i dopóki nie dowiemy się więcej o tym, co dokładnie powoduje problem z kablem heatbed, zalecamy wszystkim zaprzestanie korzystania z drukarki dla ich bezpieczeństwa”. Bambu Lab stwierdziło we wczorajszym wpisie na swoim blogu. “W tej chwili nie jesteśmy w stanie określić ze 100% pewnością, co powoduje problem i wolimy wybrać bezpieczną opcję, czyli zalecić wszystkim zaprzestanie korzystania z drukarki do czasu uzyskania większej ilości informacji”.
Problem z kablem i wycofaniem z rynku nie dotyczy drukarki A1 Mini.
Właściciele A1 powinni przeczytać artykuł na blogu Bambu Lab, aby uzyskać więcej informacji i odwiedzić stronę rejestracji wycofania, aby wybrać opcję rekompensaty.
Żródło: https://all3dp.com