Brytyjski producent samochodów, Aston Martin i partner inżynieryjny Red Bull Advanced Technologies, ujawnili w 2019 roku swój drugi model, który jest hipersamochodem, zaprezentowanym w Salonie Samochodowym w Genewie.
Hipersamochód ma osiągi na poziomie McLarena P1, ale wypełnia lukę pomiędzy modelami Aston Martin Valkyrie i Vanquish. Szef designu Marek Reichman powiedział o AM-RB 003: “Jeśli Valkyrie jest najlepszym z najlepszych, to 003 jest najlepszym za 1 mln funtów”.
Według planów, hipersamochód miał zostać wprowadzony do produkcji w 2021 roku, a druk 3D miał zostać wykorzystany do stworzenia części w jego wnętrzu. Obejmuje to konsolę środkową, która została zaprojektowana tak, aby ważyła połowę tego, co tradycyjnie wyprodukowana część.
Drukowane w 3D wnętrze jest również w przeważającej mierze zbudowane wokół kierowcy. Zewnętrzna część samochodu będzie natomiast zbudowana w oparciu o architekturę i karoserię z włókna węglowego.
Będzie również wykorzystywać nowy silnik twin-turbo V6 Astona Martina oraz system hybrydowy. Prezentowany w 2019 roku samochód, był tylko konceptem, ale jak twierdziła firma, był on w 90% reprezentatywny dla ostatecznego modelu, który miał zostać wyprodukowany w ciągu dwóch lat.
Ten hipersamochód z wnętrzem drukowanym w 3D, jest dla firmy sposobem na wypełnienie luki w samochodach z silnikami średniej klasy. “Aerodynamika i konstrukcja karoserii przechodzą z Walkirii do tego, a następnie nowy układ napędowy V6 przejdzie do Vanquisha… Walkiria jest najszybszym samochodem produkcyjnym w historii, a teraz stworzyliśmy jej syna, który jest samochodem klasy halo, przewyższającym ofertę wszystkich innych, jak P1, LaFerrari i Senna.”
Hipersamochód będzie również wykorzystywał technologię morfingu lotniczego i aerodynamicznego. Obejmuje to profil powietrzny o nazwie FlexFoil, który zmienia siłę docisku bez zmiany kąta. Powinno to wyeliminować turbulencje i opór powietrza, a także zmniejszyć hałas powodowany przez wiatr i poprawić osiągi aerodynamiczne.
Firma pracowała nad stworzeniem idealnego ułożenia kierownicy, pedałów i fotela kierowcy. Wszystkie elementy sterujące znajdują się na linii wzroku kierowcy, a na kolumnie kierownicy umieszczono nawet mały ekran, który zapewnia “infotainment”.
Jak na razie firma nie podała żadnych innych statystyk poza konfiguracją silnika tego hipersamochodu. Ponieważ jednak firma koncentruje się na redukcji wagi, nie dziwi fakt, że we wnętrzu zastosowano druk 3D.
AM-RB 003 jest wciąż rozwijany, a prace nad nim odbywają się w Milton Keynes w Wielkiej Brytanii, w kampusie Red Bull Advanced Technologies, gdzie Aston Martin zatrudnia 130-osobowy zespół.
Żródło: https://all3dp.com