Artysta drukuje w 3D naturalnej wielkości motocykl Honda CB500 z 1972 r.

Artysta drukuje w 3D naturalnej wielkości motocykl Honda CB500 z 1972 r.

Nowojorski artysta Jonathan Brand stworzył naturalnej wielkości, wydrukowany w 3D motocykl Honda CB500 z 1972 r. przy użyciu zaledwie dwóch drukarek 3D Ultimaker.

Wszyscy słyszeliśmy historie o tym jak druk 3D rewolucjonizuje przemysł motoryzacyjny. Od robionych na zamówienie motocykli po części samochodowe z włókna węglowego, możliwości wciąż rosną wraz z rozwojem technologii.

Nowojorski artysta Jonathan Brand zawsze chciał mieć motocykl, ale różne „okoliczności życiowe” ciągle stawały mu na drodze. Postanowił więc połączyć swoje umiejętności projektowania z zamiłowaniem do motocykli i zbudować naturalnej wielkości, drukowany w 3D motocykl Honda CB500 z 1972 r.

Druk 3D naturalnej wielkości motocykla Honda CB500 z 1972 r.

Do stworzenia tej repliki motocykla, Brand użył dwóch drukarek 3D Ultimaker. Po około trzech latach pracy z tą technologią, artysta zdecydował się podjąć ten ambitny projekt.

Pełne wydrukowanie modelu Hondy CB500 z 1972 r. zajęło mu 12 miesięcy, przy użyciu 18 rolek przezroczystego plastikowego filamentu. Taki wybór materiału ma na celu ukazanie inżynieryjnego piękna motocykla. Ostateczna replika waży zaledwie 20 kg, a każdy wydrukowany w 3D element ma grubość jednego milimetra. Niektóre z dłuższych elementów, jak np. 24-calowe siedzenie, zostały wydrukowane w kilku częściach i złożone razem.

Wszystkie wydruki trwały od czterech do dwunastu godzin, a czasami nawet 24 godziny. Każda część jest ponumerowana i skatalogowana, co pozwoliło Brandowi poskładać wszystko w całość po roku drukowania 3D.

Jak twierdzi Brand, zdecydował się na Ultimakera ze względu na objętość, prędkość drukowania i możliwości open source, jakie oferowała firma. Podczas gdy sam motocykl nie jest oczywiście funkcjonalny, produkt końcowy ukazuje niesamowity design tej klasycznej maszyny. Mimo, że nie da się na tym plastikowym motocyklu jeździć po ulicach, koła pozwalają mu się toczyć.

Podczas gdy większość studiów przypadku związanych z drukiem 3D w przemyśle motoryzacyjnym skupia się zazwyczaj na funkcjonalnym prototypowaniu lub częściach na zamówienie, ten projekt łączy inżynierię i sztukę, tworząc niesamowitą replikę motocykla. Nie tylko pokazuje on co jest możliwe z drukiem 3D w ogóle, ale również ukazuje ogromne możliwości desktopowego druku 3D.

Żródło: https://all3dp.com