Air New Zealand nawiązała współpracę z Zenith Tecnica, firmą specjalizującą się w druku 3D z tytanu, i będzie korzystać z jej sprzętu, m.in takich jak drukarki 3D w technologii Electron Beam Melting (EBM) firmy Arcam, w celu opracowania części i narzędzi
Air New Zealand jest kolejną linią lotniczą, która wprowadza druk 3D i duże zmiany w sposobie produkcji części i narzędzi. Dołącza tym samym do takich linii lotniczych jak Emirates i Airbus.
Najnowszym osiągnięciem linii lotniczych jest współpraca z Zenith Tecnica. Firma ta również ma siedzibę w Nowej Zelandii i specjalizuje się w produkcji przyrostowej części tytanowych.
Dzięki Zenith Tecnica, Air New Zealand będzie w stanie drukować z tytanu i korzystać z urządzeń firmy GE Additive – Arcam’s Electron Beam Melting (EBM).
Główną zaletą drukowania 3D części jest możliwość zaoszczędzenia czasu, pieniędzy i produkcji złożonych projektów. Wszystkie te cechy są niezbędne przy projektowaniu metalowych komponentów i narzędzi lotniczych.
Bruce Parton, Chief Operations Officer Air New Zealand, powiedział:
„To fantastyczne, że możemy współpracować z lokalnym operatorem Zenith Tecnica i wspierać go, a także współpracować z GE Additive, aby uczyć się i współpracować w tej przestrzeni… Podczas gdy aeratory, wykonane tak, aby wyglądały jak repliki silników lotniczych, są trochę zabawne, jesteśmy naprawdę podekscytowani możliwościami, które prezentują, ponieważ druk 3D jest zarówno efektywny pod względem kosztów, jak i przestrzeni”
Drukowanie 3D metalowych części samolotów
Zmiana ta prawdopodobnie spowoduje znaczącą zmianę w sposobie tworzenia części przez linię lotniczą. Ale, nie jest to pierwszy raz, gdy Air New Zealand pracuje z drukiem 3D.
W rzeczywistości, od 2016 r. linia lotnicza testowała technologie druku 3D z polimerów i współpracowała z nowozelandzkimi uniwersytetami i firmami w celu opracowania procesów druku 3D. Wykorzystywała również laserowe skanowanie 3D do tworzenia narzędzi i projektów części.
Ale pierwsze testy z wykorzystaniem sprzętu Zenith Tecnica obejmują opracowanie nowatorskich napowietrzaczy do wina i prototypów metalowych ramek do kabin Business Premier.
Planowane jest jednak pójście dalej z technologią druku 3D. Jest prawdopodobne, że podczas współpracy z Zenith Tecnica w przyszłości pojawią się większe zmiany.
Martyn Newby, Dyrektor Zarządzający Zenith Tecnica dodał: „To dobry projekt, aby zademonstrować siłę, wszechstronność i użyteczność tytanowych części drukowanych 3D do zastosowań lotniczych. Jesteśmy w bardzo dobrej pozycji, aby wspierać lokalną adopcję druku 3D do zastosowań lotniczych i z zadowoleniem przyjmujemy entuzjazm Air New Zealand, aby objąć tę wschodzącą technologię i pomóc jej wprowadzić ją do głównego nurtu.”
Żródło: https://all3dp.com